به گزارش آفتاب آنلاین؛ وی که گفته بود بعد از فیلم روز واقعا بازیگری را کنار می گذارد، توضیح داد: با گذشت چند سال از «روز واقعه» دوست داشتم بازی کنم و توبه کردم که توبه بیجا نکنم و دیگر نگویم هرگز بازی نمی کنم.
شجاع نوری درباره حضور بازیگران خارجی در فیلم محمدرسول الله، تاکید کرد: ممکن است اگر بازیگرانی که در سراسر دنیا شناخته شده اند و گیشه خودشان را دارند در فیلم محمد رسول الله بودند این اثر تاثیر بین المللی بیشتری داشت اما در نهایت این کارگردان است که باید تصمیم نهایی را بگیرد. مصطفی عقاد خیلی وقت پیش درباره حضرت محمد فیلم ساخت و شاید حضور بازیگران خارجی باعث جذابیت آن شد.
وی ادامه داد: روزی با مهدی پاکدل قدم می زدیم و او میگفت من اگر در «روز واقعه» هم بازی کرده بودم دیگر بازی نمیکردم و بازی را کنار می گذاشتم.
شجاع نوری درباره مطابقت فیلمنامه با ویژگی هایش، تصریح کرد: کسی که آن بالا هست مدیر برنامه هایم هم هست و از او می خواهم خودش هر چیزی که صلاح است برایم بفرستد. درباره نقشها، واقعیتش من فقر نقش یا شهوت آن را ندارم البته جاه طلب هستم اما باید در دلم اتفاقی بیفتد که در پروژهای باشم. فعلا که غوطه ور شدن روی امواج را پی گرفتهام.
وی با نقل یک خاطره گفت: در اولین جشنواره خارجی که زنده یاد کیارستمی راه پیدا کرده بود، من زودتر از او به لوکارنو رفتم اما کیارستمی سرانجام نیامد. من هم برای او آنقدر احترام قائل بودم که حتی از او نپرسیدم چرا نیامد. بعدها فهمیدم کسی که به او بلیت داده لحنی داشته که او ترجیح داده از آن بلیت استفاده نکند و به من گفت: لذت هرچیزی باید به ذلتش بیارزد؛ این نیارزید و من هم نیامدم.
وی در پاسخ به این سوال که «کدام بازیگر در سینما موفق تر عمل کرده است؟ نوید محمدزاده یا محمدرضا گلزار»، گفت: فکر میکنم جنس کارهای نوید محمدزاده موفقتر است، با احترام به آقای گلزار با وجود تنوع کارهای محمدزاده کوالیتی آرتیستیک آثار او را بالاتر میدانم. البته هر دو را دوست دارم اما این یک نظر حرفهای است.
وی همچنین درباره حضورش در سینما به عنوان تهیه کننده نیز اظهار کرد: تهیهکننده اولین هزینهها را میکند و آخرین دریافت را دارد اما بازیگر اولین دریافت را دارد و مسئولیتش کمتر است. من به تهیهکنندگی به عنوان امرار معاش نگاه نکردم. من هیچ مستمری از جایی نمیگیرم اما هیچ وقت لنگ نماندهام. لنگ ماندن یعنی در یک وضعیت بمانی اما من توانستهام رد بشوم. تهیه کنندگی را دلی دنبال کردهام و مسئله مالی آخرین نکتهام بوده. کسانی هم که با من کار کردهاند میدانند من زیاد چانه نزدهام.
شجاع نوری در پاسخ به اینکه آیا فیلمهایی که سیاه نمایی میکنند در جشنوارههای جهانی موفق میشوند گفت: ما متاسفانه خودمان کم باوری داریم و چون چیزهایی را راحت به دست آوردهایم آنها را باور نداریم. من سالها در جشنوارههای مختلف فیلمهای ایرانی را معرفی میکردم و هرکسی شغل مرا میفهمید آن را یک شغل لوکس میدانست. درباره این سوال هم کاش خبرنگار صداوسیما در آمریکا برود و از آکادمی سوال کند که آیا واقعا فیلمهای سیاه نما را دوست دارند؟ اگر قرار باشد من جواب بدهم که می گویم نه اصلا اینگونه نیست.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه فیلمی برای ارسال به اسکار بهتر است، بیان کرد: من اگر بودم با توصیه یک تدوین کوچک و تغییر ریتم «چهارراه استانبول» را میفرستادم. این فیلم، کشش روایی را دارد و قصهاش انسانی است. مهدی پاکدل هم در آن بازی میکند! اعضای آکادمی اگر روند قصه آرتیستیک باشد هرچقدر هم سیاه نمایی کرده باشید به مذاقشان خوش نمیآید. شانس «تنگه ابوقریب» هم کم نیست. البته برای اینکه مهدی پاکدل هم در آن بازی میکند.
این هنرمند درباره تجربه اجرایی که داشته گفت: اجرا را دوست دارم البته اینکه با مهمان معاشرت کنم را دوست دارم و انرژی تماشاگر را حس میکنم. اما اینکه هدفن در گوشم باشد یا از روی نوشته بخوانم دوست ندارم اما معاشرت روی آنتن زنده خیلی خوب است.
شجاع نوری در پایان تاکید کرد: تصویری از یک پیرمرد ژاپنی دیدم که در سونامی تمام زندگیاش را از دست داده بود اما لبخندی روی لبش بود و میگفت خوشحالم که یک بار دیگر فرصت به دست آوردم از صفر شروع کنم.
مریم عرفانیان
نظر شما چیست؟
لیست نظرات
نظری ثبت نشده است