آفتاب

۶ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه در بخش تعاون صادر می‌شود

۶ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه در بخش تعاون صادر می‌شود

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور گفت: این صندوق در قالب برنامه ششم توسعه سالانه ۶ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای فعالان بخش تعاون و کارآفرینی صادر می‌کند.

به گزارش ایلنا، مهدی حسین نژاد (مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور) گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در ۶ ماهه نخست امسال صادر و نزدیک به سه هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه مصوب شد که زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را فراهم کرده است. 

وی به اجرای طرح‌های اشتغال روستائیان و فراگیر اشاره کرد و گفت: سه میلیارد ریال برای اعضای شرکت تعاونی زنان در راستای اجرای این طرح‌ها و برای شرکت تعاونی مردان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ضمانت‌نامه بدون وثیقه ملکی و تنها با چک و سفته صادر می‌شود. 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، علت بالا بودن مبلغ ضمانت برای زنان را وجود بیش از ۲ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور و تلاش‌ها برای فقرزدایی و اشتغال آن ها ذکر کرد. 

به گفته وی؛ سقف ضمانت نامه در دولت گذشته ۱۵ میلیارد ریال بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به ۱۸۰ میلیارد ریال با نرخ کارمزد حدود یک درصد افزایش یافته است. 

حسین نژاد بیان کرد: ۳۰ درصد به عنوان خوش حسابی تخفیف داده می‌شود چراکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری حافظ برنامه‌های دولت و هم حامی کارآفرینان است؛ از این رو فرایند اعتبارسنجی برای طرح‌های ورودی وجود دارد. 

وی به تایید ۷۰ درصد از طرح‌های وارد شده به صندوق ضمانت اشاره و اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه سرمایه‌گذاری برای یک هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی در چهار سال گذشته صادر شد که همه این تسهیلات به طور کامل در محل طرح‌ها هزینه شدند. 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور تصریح کرد: این میزان صدور ضمانت نامه تنها چهار درصد معوقه دارد که نسبت به سیستم‌های بانکی بسیار اندک است، زیرا افزون بر نظارت بانک عامل، نظارت دومی وجود دارد و نمی‌توان انحرافی را در هزینه پذیرفت. 

وی ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در سال ۸۹ با هدف حمایت از تعاونی‌های فاقد توان تامین وثیقه راه‌اندازی شده و در راستای کاهش خطرپذیری و توانمندسازی شرکت‌های تعاونی برنامه‌هایی ازجمله نهادینه‌سازی و تسهیل در فضای کسب و کار را در دستور کار دارد. 

حسین نژاد روش‌های تامین مالی شرکت‌های تعاونی و نظام رتبه‌بندی این شرکت‌ها را با هدف هم‌افزایی و ارتقای سطح تعاونی‌ها از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور برشمرد. 

وی از راه‌اندازی بازار مجازی به عنوان دیگر برنامه‌های این صندوق نام برد و بیان کرد: بازار مجازی با سه روش کسب و کار با کسب و کار، کسب و کار با مشتری و کسب و کار با دولت انجام می‌شود. 

 مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور برای شرکت در آیین رونمایی از سامانه اینترنتی کسب و کار در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کاشان به این شهرستان سفر کرد. 

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است. 

کد N1957300

وبگردی