آفتاب

وزیر دفاع چین: آماده تقویت روابط راهبردی با ایران هستیم

وزیر دفاع چین: آماده تقویت روابط راهبردی با ایران هستیم

وزیر دفاع چین در دیدار با همتای ایرانی، از آمادگی برای بهبود همکاری‎های راهبردی میان نیروهای مسلح ۲ کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «وی فنگ» وزیر دفاع چین امروز شنبه در دیداری که با امیر سرتیپ حاتمی همتای ایرانی خود داشت، از آمادگی پکن برای همکاری مؤثر میان نیروهای مسلح ۲ کشور سخن گفت.

وی در این‌باره گفت: رابطه میان نیروهای مسلح ۲ کشور به ‌گونه‌ای مثبت رو به گسترش است. پکن آماده تقویت روابط استراتژیک با تهران، توسعه عرصه‌های همکاری، حصول دستاوردهای همکاری میان نیروهای مسلح و در نتیجه مشارکت در توسعه همکاری راهبردی جامع میان ۲ دولت است.

فنگ همچنین تاکید کرد در سال‌های اخیر، چین و ایران نتایج مؤثری از بابت همکاری در زمینه‌های گوناگون، حمایت و درک متقابل از مسائل مرتبط با منافع اصلی به‌دست آورده‌اند.

این درحالی است که وانگ ئی وزیر خارجه چین نیز ماه میلادی گذشته (آگوست) از آمادگی پکن برای توسعه هر چه‌ بیشتر همکاری‌ها با ایران سخن گفت و تحریم‌ های یکجانبه آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد.

به گزارش مهر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیأت بلندپایه دفاعی به پکن سفر کرده است.

وی در این سفر، ضمن دیدار با وزیر دفاع چین، با مقامات نظامی و سیاسی این کشور ملاقات و در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین روابط و همکاری های دوجانبه دفاعی گفتگو خواهد کرد.

کد N1952763

وبگردی