آفتاب

بیش از نیمی از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده‌اند

بیش از نیمی از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده‌اند

بر اساس تازه‌ترین آمارها، بیش از نیمی از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده‌اند.

به گزارش ایلنا، تعداد زائران خارج شده از مکه مکرمه از مرز ۵۰ درصد فراتر رفته است و براساس تازه‌‌‌ترین آمار ستاد مکه مکرمه تا پایان امشب ۳۸ هزار هزار زائر ایرانی دراین شهر باقی می‌‌‌مانند.

گزارش دریافتی ازستاد مکه مکرمه همچنین حاکی است تا پایان امروز (دوشنبه دوازدهم شهریور ماه) تعداد زائران ایرانی که از مکه به جده منتقل شده‌‌اند به ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر می‌‌‌رسد که این تعداد با پروازهای دو شرکت ایران‌‌‌ایر و سعودی به کشور بازگردانده می‌‌شوند.

بر اساس این گزارش، تا پایان امروز بیش از ۲۴ هزار زائر از مکه به شهر پیامبر منتقل می‌‌‌شوند و تاکنون بیش از شش هزار و ۶۰۰ زائرخروجی ترانزیت نیز از طریق فرودگاه مدینه به تهران انتقال یافتند.

گزارش ستاد مدینه منوره نیز حاکی است تا پایان امروز تعداد زائران حاضر در شهر پیامبر به مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر می‌‌رسد و دو هزار و ۱۴۳ زائرهم با هفت پرواز مدینه را به مقصد کشورمان ترک می‌‌کنند. 

پرواز حجاج کشورمان از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریور و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان از پنجم شهریور آغاز شده است.

به‌‌طور میانگین روزانه بین چهار تا پنج هزار نفر از جمعیت موجود در مکه کم می‌‌‌شود و شهر مکه ۲۱ شهریور از زائران ایرانی خالی خواهد شد.

گفتنی است امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان از ۱۹ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند.

کد N1949120

وبگردی