آفتاب

بودجه بنیاد ملی نخبگان؛ به نام نخبگان به کام دیگران

بودجه بنیاد ملی نخبگان؛ به نام نخبگان به کام دیگران

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که در سه سال گذشته بیش از 800 نخبه از 200 دانشگاه معتبر خارجی به کشور بازگشتند، خاطرنشان کرد: بودجه امسال بنیاد ملی نخبگان بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده، ولی شاهد این بودیم که بیش از 700 میلیارد ریال به دستگاه‌های مختلف به اسم نخبگان در سال‌جاری پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، صالح ترکستانی در گردهمایی فرهیختگان و نخبگان  گچساران و باشت افزود: یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان شناسایی، هدایت، زمینه‌سازی برای اثربخشی استعدادهای برتر و نخبگان در کشور است.

وی بیان کرد: 10 تا 12 سال پیش دستور تشکیل بنیاد نخبگان در کشور صادر شد و تا کنون نیز در این بنیاد اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع  بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان از باشگاه‌ها و سمن‌هایی که توسط مردم با وظیفه کمک به نخبگان تشکیل می‌شود، حمایت می‌کند.

ترکستانی عنوان کرد: در کشور مسائل و مشکلات متعددی وجود دارد که یکی از آنها که می‌تواند اقتصاد نفتی باشد.

وی ادامه داد: وقتی ما نمی‌توانیم نفت را خام فروشی کنیم و مملکت نیز باید بچرخد، احتیاج به ایده و فکر و منطق داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: مسیر برون رفت کشور از مسیر فعلی توسعه اکوسیستم‌های کارآفرینی است که بر اثر رقابت واقعی و سالم صورت گیرد.

ترکستانی بیان کرد: بحران‌هایی که امروزه کشور ما با آن مواجه است، می‌توانند یک فرصت خوب و بی بدیل برای نخبگان واقعی فراهم کنند.

وی افزود: در سه سال گذشته بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ای را با عنوان "بازگشت نخبگان" اجرا کرد که در این برنامه بیش از 800 نخبه از 200 دانشگاه معتبر به کشور بازگشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع  بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: از این تعداد بین 160 الی 170 نخبه عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور و 300 نخبه دیگر نیز در استارتاپ‌های ایرانی فعال شدند.

ترکستانی اضافه کرد: نخبگان باید به باروری کاملی برسند که از بیرون توسط افراد قابل شناسایی شوند.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که داریم ما در بنیاد ملی نخبگان با تمام وجود برای پیشبرد امور نخبگان تلاش می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در قانون مدیریت خدمات کشور بندهای خوبی را برای نخبگان در نظر گرفتیم که یکی از آنها معاف بودن نخبگان از آزمون استخدامی است که این بند در طرح لایحه دولت بوده و در مرکز پژوهش‌ها نیز تأیید شد و امیدواریم که در صحن علنی مجلس نیز تأیید شود.

ترکستانی عنوان کرد: بودجه بنیاد ملی نخبگان در سالجاری بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده، ولی شاهد این بودیم که بیش از 700 میلیارد ریال به دستگاه‌های مختلف به اسم نخبگان در سال‌جاری پرداخت شده است.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان طرح "شهاب" را در راستای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش از مقطع ابتدایی اجرا می‌کند.

انتهای پیام

کد N1944151

وبگردی