آفتاب

مجلس امروز یک گفت‌وگوی ملی ارائه داد

مجلس امروز یک گفت‌وگوی ملی ارائه داد

نماینده مردم کرمانشاه گفت: مجلس جای تخاصم نیست بلکه جای ارائه کلام است و در نهایت نیازی به داد و فریاد و تهمت نیست، اظهارنظر نماینده با رای نماینده متجلی خواهد شد. امروز با ارائه و انجام یک گفت‌وگوی ملی به این نتیجه رسیدیم که بحث‌ها اینطور پیش برود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا مصری پس از پایان رای‌گیری مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به حاشیه‌هایی که در جلسات استیضاح وزیران اتفاق افتاده بود، گفت: ما نسبت به رویه‌هایی که ناخواسته در جلسات قبلی ایجاد شد و نقطه اوج آن را در استیضاح وزیر کار دیدیم، متاسفیم و این رفتارها برای نمایندگان قابل قبول نبود.

وی تاکید کرد: امروز شاهد بودم که نمایندگان سوال‌کننده بر محتوای کلام صحبت می‌کردند و رعایت حرمت حفظ شد و تریبون مجلس به مسائل استدلالی پرداخت و برای این منظور یک برنامه‌ریزی منسجم انجام شده بود و علت آن این بود که به دنیا بفهمانیم آنچه در قانون اساسی ما وجود دارد، می‌تواند در قالب منطق و چارچوب صورت بگیرد و افراد حرف همدیگر را بشنوند اما در رای‌گیری نظر خود را ابراز دارند.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: مجلس جای تخاصم نیست، بلکه جای ارائه کلام است و در نهایت نیازی به داد و فریاد و تهمت نیست، اظهارنظر نماینده با رای نماینده متجلی خواهد شد. امروز با ارائه و انجام یک گفت‌وگوی ملی به این نتیجه رسیدیم که بحث‌ها اینطور پیش برود.

مصری خاطرنشان کرد: فردا شروعی است به سمت چهار سوالی که نمایندگان قانع نشدند و باید برنامه‌ها و لوایح دولت را در این باره ببینیم. امروز یک شروع است و یک پایان نیست. نمایندگان آمادگی دارند در کمک به دولت در خدمت دولت باشند. امیدواریم بتوانیم بر اساس اخلاق اسلامی گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم.

ادامه دارد...

کد N1943597

وبگردی