آفتاب

رئیس جمهور در خانه ملت

رئیس جمهور در خانه ملت

رئیس جمهور برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برخی از اعضای هیئت دولت رئیس جمهور را که برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حاضر شده است، همراهی می کنند.
معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، وزرای ارتباطات و نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس سازمان محیط زیست ازجمله اعضای هیأت دولت هستند که صبح امروز با آقای روحانی وارد مجلس شدند.

طرح سؤال از رئیس جمهور دهم مرداد در پنج محور با امضای 80 نفر از نمایندگان  از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد.
عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محورهای سوال از رئیس جمهور است.
براساس آیین نامه داخلی مجلس، سؤال کنندگان از رئیس جمهور نیم ساعت برای نطق خود وقت دارند و رئیس جمهور نیز یک ساعت برای پاسخ به سؤالات نمایندگان زمان دارد که البته هر کدام می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند به این ترتیب که در بخش اول سؤال کنندگان پرسش‌هایشان را مطرح می‌کنند و رئیس جمهور پاسخ می‌دهد و در بخش دوم آنها ابهاماتشان را می‌گویند و رئیس جمهور هم توضیحات لازم را خواهد داد.
در ادامه سؤالات نمایندگان از آقای روحانی تک تک به رأی مجلس گذاشته می‌شود. اگر نصف به علاوه یک نماینده حاضر از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده باشند سؤال جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.
کد N1943330

وبگردی