آفتاب

اتمام ساخت آزادراه همت – کرج تا پایان امسال به شرط تامین منابع

  اتمام ساخت آزادراه همت – کرج تا پایان امسال به شرط تامین منابع

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از اتمام ساخت آزاده‌راه همت – کرج تا پایان امسال به شرط تامین منابع 200 میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن میرشفیع در نشست خبری امروز با اشاره به ساخت آزادراه شیراز – اصفهان اظهار داشت: طول این پروژه 222 کیلومتر است و باید برای اتصال به شیراز اقدامات جدید و نوینی انجام شود.

وی افزود: 50 کیلومتر از این پروژه در حال روسازی است که 16 کیلومتر آن روسازی بتنی انجام شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره مشارکت وزارت دفاع در ساخت این پروژه گفت: 500 میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع برای ساخت این آزادراه تخصیص داده شده است.

وی همچنین درباره وضعیت پروژه کنارگذر جنوبی تهران اظهار داشت: این پروژه به طول 158 کیلومتر در دست ساخت است که حدفاصل چمشهر تا آزادراه قم در حال تکمیل است.

میرشفیع ادامه داد: در قطعه سه حد فاصل اتوبان قم تا ساوه زیرسازی‌ها در حال انجام است و در قطعه 2 حد فاصل آزادراه ساوه تا اشتهارد 16 کیلومتر آسفالت شده است.

وی ادامه داد: احتمالا نیمه اول سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

میرشفیع همچنین درباره ساخت آزادراه همت – کرج اظهار داشت: مهمترین مشکل این پروژه تامین مالی است برای تکمیل آن به 200 میلیارد تومان اعتبارات نیاز داریم.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: بخشی از این آزادراه 15 کیلمتری از منطقه مسکونی عبور می‌کند که باید تملک اراضی در این محدوده انجام شود حال اینکه برخی از این واحدهای مسکونی سند ندارند و پیگیری‌های حقوقی نیاز دارد.

میرشفیع تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات و تملک اراضی آزادراه همت – کرج اسفندماه تکمیل می‌شود.

 

کد N1942668

وبگردی