آفتاب

آموزش حقوق شهروندی به بیش از ۴ هزار شهروند جنوب شهر

آموزش حقوق شهروندی به بیش از ۴ هزار شهروند جنوب شهر

همشهری آنلاین: به منظور آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی از ابتدای سال تا کنون ۴ هزارو ۵۰۰ شهروند منطقه ۱۹ از آموزش‌های شهروندی در اماکن عموی بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اهمیت توجه شهروندان به حقوق و تکالیف خود بویژه در برخورد با مسائل روزمره افزود: در همین خصوص به همت اداره آموزش و مشارکت‌های شهروندی این حوزه از ابتدای سال تاکنون 230 کارگاه آموزشی در 14سرای محله و اماکن عمومی این منطقه برگزار شده است.

وی با تأکید بر ادامه آموزش‌های شهروندی در موضوعات متنوع با توجه به اولویت‌های آموزشی و نیازهای محله تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی با حضور کارشناسان که اغلب از افراد تحصیل کرده ومتخصص ساکن محله هستند با عناوین آموزشی چون آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، آشنایی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی، آشنایی با اخلاق و مهارت های زندگی در شهر، فرهنگ ترافیک و تفکیک زباله برگزار می‌شود.

ضمن اینکه به منظور تفهیم هر چه بیشتر برخی موضوعات، آموزش عملی و بازدید از مراکزی چون ایستگاه بازیافت، بوستان ترافیک و... در قالب اردوهای نیم روزه شهر در دست بچه‌ها انجام می‌شود.

معاون شهردار منطقه بیان کرد: با توجه به تنوع مطالب آموزشی ارائه شده در این کارگاه‌ها دانش آموزان، بانوان خانه دار، دانشجویان و... مخاطبین این برنامه‌ها محسوب می‌شوند که به منظور افزایش مشارکت آنها علاوه بر توزیع بروشور، پکیج آموزشی، اطلاع رسانی عمومی از شبکه‌های مجازی، فرم‌های نظر سنجی نیز در پایان هر دوره آموزشی ارائه می‌شود.

به گفته این مسئول شهروندان علاقه‌مند به حضور در این کارگاه‌های آموزشی می‌توانند برای اطلاع از نحوه و زمان برگزاری این کارگاه‌ها به خانه‌های آموزش شهروندی در 14 سرای محله نواحی پنجگانه این منطقه مراجعه کنند.

کد N1942124

وبگردی