آفتاب

رکوردشکنی دورتموند در درآمدزایی

رکوردشکنی دورتموند در درآمدزایی

بوروسیا دورتموند توانست در فصل 18-2017 به درآمد 536 میلیون یورو برسد که در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایلنا، آنها همچنین 5/28 میلیون یورو سود خالص به دست آوردند. البته درآمد آنها، بدون احتساب مبالغ حاصل از فروش بازیکنان، 6/4 درصد کاهش یافته و به 313 میلیون یورو رسیده است.

دورتموند فصل متوسطی را پشت سر گذاشت. آنها در دورهای اول جام حذفی آلمان کنار رفتند و در لیگ قهرمانان هم زود حذف شدند اما انتقال عثمان دمبله به بارسلونا و پیر امریک اوبامیانگ به آرسنال حدود 200 میلیون یورو درآمد برای‌شان به همراه آورد.

در کل، انتقالات 41 درصد از درآمد دورتموند در فصل 18-2017 را تشکیل دادند. این در حالی است که درآمد باشگاه از حق پخش تلویزیونی، فروش محصولات، برگزاری نشست‌ها و درآمد روز مسابقه کاهش یافته است.

هانس یوآخیم واتسکه، مدیر ارشد اجرایی باشگاه گفته که آنها می‌خواهند در هفت سال آینده، به درآمد 500 میلیون یورو، بدون احتساب فروش بازیکنان برسند: «این هدف ماست.» قرار است در ماه نوامبر، محاکمه سرگی و. به پایان برسد. او بمبی بر سر راه اتوبوس دورتموند منفجر کرد و قصد داشت با این کار، قیمت سهام باشگاه دورتموند به‌شدت کاهش یابد تا او از این راه به سود برسد. این اتفاق پیش از بازی با موناکو در آوریل 2017 روی داد. سرگی و. از زمستان سال گذشته در دادگاه شرکت کرده و چندین بازیکن دورتموند هم به‌عنوان شاهد به دادگاه رفته‌اند.

واتسکه گفت: «ما فصل خوبی نداشتیم و این فصل بعد از آن حمله بود. این حمله به ما آسیب زد. دادگاه روی تیم تاثیر گذاشت. نمی‌توان راه حلی پیدا کرد تا بازیکنان به‌راحتی بتوانند با مهاجم در دادگاه رودررو شوند. در کنار این مسائل ما از انتقادات بی‌رحمانه از تیم بسیار ناراحت شدیم اما خود ما هم اشتباه کردیم. ما 55 امتیاز کسب کردیم و این با جاه‌طلبی ما نمی‌خواند.»

دورتموند همچنان بدون مهاجم مرکزی به کار ادامه می‌دهد. آنها می‌خواستند دیووک اوریگی را از لیورپول قرض بگیرند اما این انتقال انجام نشد. طرفداران نگران اوضاع تیم هستند اما واتسکه می‌گوید: «ما تحت فشار بازیکن جذب نمی‌کنیم. معنی ندارد که بازیکنی بخریم، تنها برای اینکه خبرنگاران ننویسند که ما تلاش کافی را انجام ندادیم. این معنا ندارد.»

کد N1942063

وبگردی