آفتاب

دادگاه مشایی علنی بود یا غیر علنی؟!

دادگاه مشایی علنی بود یا غیر علنی؟!

روز گذشته دادگاه مشایی به صورت علنی برگزار شد که حرف و حدیث های بسیاری را به همراه داشت و بعضی از خبرگزاری ها از غیر علنی بودن این دادگاه خبر دادند

آفتاب آنلاین: چندی پیش اسفندیار رحیم مشایی با پاره کردن حکم بقایی روبروی سفارت انگلیس، قوه قضائیه را مورد خطاب قرار داد و اتهامات تندی را به مسئولین این قوه وارد کرد و پس از آن دستگیر و راهی زندان شد. روز گذشته دادگاه مشایی به صورت علنی برگزار شد که حرف و حدیث های بسیاری را به همراه داشت و بعضی از خبرگزاری ها از غیر علنی بودن این دادگاه خبر دادند. به دنبال این حرف و حدیث ها اما موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه مشایی گفت: «دادگاه آقای مشایی علنی است. اصل برعلنی بودن دادگاه است مگر اینکه قرار غیرعلنی صادر شود که در این پرونده صادر نشد.»
او در واکنش به انتقادها پیرامون عدم حضور خبرنگاران بسیاری از رسانه‌ها در نخستین جلسه دادگاه گفت:«دیروز تعدادی خبرنگار آمدند. وقتی جا نیست من دیگر چه کار کنم؟! من که نمی توانم شمارش کنم ببینم خبرگزاری ایسنا و ایرنا آمده یا نیامده. اینقدر آدم گرفتار کارها هست که این ها را نمی تواند سرشماری کند.»
غضنفرآبادی همچنین ضمن توجیه پخش تقطیع شده دادگاه نیز گفت: «از لحاظ قانونی دادگاه تشخیص می‌دهد که کدام قسمت‌ها پخش شود کدام قسمت‌ها پخش نشود.»
کد N1941768

وبگردی