آفتاب

آتش سوزی عمدی پارک ملی تندوره مهار شد

آتش سوزی عمدی پارک ملی تندوره مهار شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آتش سوزی عمدی حدود ۲۵ هکتار از مراتع پارک ملی تندوره توسط عده ای سودجو خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در تکمیل خبر فوق افزود: پیرو گزارش واصله مبنی بر مشاهده شعله های آتش در بخشی از مراتع پارک ملی تندوره درگز موسوم به تختی موری در نیمه شب گذشته، مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ضمن اشاره به وسعت زیاد آتش سوزی و درخواست کمک از سایر ارگان ها و دوستداران محیط زیست گفت: در این راستا نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری درگز و همراه تعدادی از دوستداران محیط زیست شهرستانهای قوچان و درگز به یاری محیط بانان شتافتند.

همتی در ادامه گفت: در بررسی های اولیه محرز شد علت آتش سوزی عمدی بوده وتحقیقات ویژه ای در این خصوص آغاز شد و جانشین فرماندهی یگان استان نیز جهت پیگیری و بررسی موضوع به محل اعزام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: به همت محیط بانان، قرقبانان و دوستداران محیط زیست آتش تا ساعت ۹ صبح کاملاً مهار شد و پس از آن نسبت به کنترل موضوع در قالب دسته های پشتیبانی نیز اقدام و بحمدلله تا این لحظه دیگر آتشی در منطقه مشاهده نشده و درعین حال مامورین در محل حضور دارند.

تورج همتی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته جهت مهار آتش گفت : متاسفانه  حدود ۲۵ هکتار از بهترین پوشش گیاهی پارک ملی تندوره درگز شامل مراتع کلاس یک و تعدادی درختچه جنگلی در آتش سوخت و در بررسی های اولیه عمدی بودن آتش سوزی مشخص شده که اقدامات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملین آن صورت پذیرفته است.

کد N1940482

وبگردی