آفتاب

ظریف منش: 110 کارناوال شادی و400 ایستگاه صلواتی در کنار مساجد

ظریف منش: 110 کارناوال شادی و400 ایستگاه صلواتی در کنار مساجد

نشست خبری توسط حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ساختمان این بنیاد جهت اعلام برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش آفتاب آنلاین، نشست خبری توسط حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ساختمان این بنیاد جهت اعلام برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
ظریف منش با توجه به جایگاه واقعه غدیر در جهان اسلام عنوان کرد: پیام رسول اکرم (ص) این است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند تا این رسالت همچنان پابرجا بماند. شعار امسال این دهه هم لبیک یا رسول الله(ص) است.
ظریف‌منش با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه و تقارن دهه ولایت و هفته دولت گفت: پیروی از سخنان حضرت علی (ع) می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند پس باید در جامعه ترویج شود تا فاصله بین مردم و مسئولین کمتر شود. هدف از برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت تعظیم شعاعر الهی، برگزاری جشن و سرور و اعلام شادی مسلمانان برای ولایت مولا امیرالمؤمنین است. واقعه غدیر فقط متعلق به گذشته نیست و به صورت یک جریان در طول تاریخ جاری است. ما باید در طول زمان با مراجعه به آموزه‌‌های علوی از این رویدادهای بزرگ درس بگیریم.
وی در ادامه گفت: غدیر ادامه راه  نبوت و امامت است تا الگویی باشد برای اداره و مدیریت جامعه و زندگی سعادتمندانه‌ای داشتن. همچنین لازم به ذکر است، شیعیان و برادران اهل تسنن در اصل واقعه غدیر خم اختلاف نظری ندارند و در این دهه با اتفاق و همکاری به برگزاری برنامه ها و مراسمات می پردازند.
ظریف منش از اجرای برنامه‌های غدیر در ۲۸ نقطه از مناطق اهل سنت خبر داد و گفت:‌ پویش مردمی با عنوان «تشکر از پیامبر(ص)» و «من غدیری‌ام» در فضای مجازی تشکیل شده است. همچنین برنامه‌های غدیر در ۶۰ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ۷۰۰ نقطه از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برپا می‌شود.
وی در خصوص برنامه‌های این هفته افزود: در برخی استان‌ها همایش‌ «ولایت محور وحدت اسلام» برگزار می‌شود، دهه امامت و ولایت که از ۳۰ مرداد ماه آغاز و تا دهم شهریور ماه ادامه دارد، از سوی کمیته‌های ده‌گانه برنامه‌های متنوعی در قالب بیش از ۱۵۰ هزار برنامه اجرا می‌شود. همچنین وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، شبکه قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتاق اصناف، هیأت رزمندگان و غیره در این برنامه مشارکت گسترده دارند.
وی از راه‌اندازی ۱۱۰ کارناوال  شادی در میدان امام حسین(ع) تهران در روز عید غدیر خبر داد و افزود: این ۱۱۰ کاروان در صبح عید غدیر خم راهی میادین اصلی شهر خواهند شد که در هر کاروان پنج نیروی جوان حضور دارند. همچنین اطعام بیش از ۲ میلیون نفر در سطح کشور در این روز با کمک خودجوش مردم پیش‌بینی شده است، اما امسال در نظر داریم طرح «هر خانه یک غذا» را اجرا کنیم تا سنت اطعام غدیر همگانی شود.
ظریف منش با اشاره به برپایی اعیاد ولایت و امامت از حضور گسترده و همکاری نهادهای مختلف نامبرده و تصریح کرد:
فراخوان دو جشنواره بین‌المللی شعر غدیر و آثار برتر دانشجویی پیرامون غدیر در این دهه منتشر خواهد شد که اختتامیه این دو همایش در آذر یا دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، همچنین بزرگداشت علامه شرف‌الدین به عنوان یاور غدیر در این ایام انجام می‌شود.
وی همچنین اشاره ای داشت به فعالیت برخی استان ها نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر از سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه در آستان مقدس امامزاده صالح تهران برگزار می‌‌شود و ۱۰ هزار پروژه در استان‌های محروم کشور افتتاح می‌شود. همچنین در تهران تجلیل از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید سادات با همکاری سپاه محمد رسول الله(ص) و بنیاد شهید صورت می‌گیرد.
ظریف‌منش با اشاره به ایجاد ۴۰۰ ایستگاه صلواتی در کنار مساجد تهران اظهار داشت: نماز عید سعید غدیر از سوی آیت‌الله صدیقی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اقامه می‌شود. همچنین اجتماع طلاب در روز مباهله در حوزه علمیه امام خمینی (ره) نیز انجام خواهد شد.

خبرنگار هدی جاویدی



کد N1938781

وبگردی