آفتاب

ائتلاف صدر: ما به سنی ها و کردها نزدیک تر هستیم

ائتلاف صدر: ما به سنی ها و کردها نزدیک تر هستیم

منابع وابسته به ائتلاف سائرون به رهبری مقتدا صدر از نزدیک بودن موفقیت تلاشها و رایزنی ها برای اعلام فراکسیون بزرگ پارلمانی عراق که دولت جدید را تشکیل خواهد داد، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد تودی، منابع وابسته به ائتلاف سائرون به رهبری مقتدا صدر از نزدیک بودن موفقیت تلاشها و رایزنی ها برای اعلام فراکسیون بزرگ پارلمانی عراق که دولت جدید را تشکیل خواهد داد، خبر دادند.

ایمن الشمری از رهبران این ائتلاف گفت: آنچه محور الفتح-دولت قانون درباره توانایی برای تشکیل فراکسیون بزرگ گفته اند دقیق نیست و در راستای جنگ رسانه ای است.

وی افزود: تاکنون گروههای کُردی و سنی موضع خود را برای پیوستن به محور الفتح و دولت قانون اعلام نکرده اند. ائتلاف سائرون کمیته های فرعی دارد که هم اکنون در حال رایزنی با کردها و سنی هاست و گفتگوهای بسیار مثبتی انجام داده است و این دو بسیار به ما نزدیک هستند به ویژه که دیدگاههای ما درباره بسیاری از موضوعات مشترک است.

الشمری تاکید کرد: پس از اعلام هسته فراکسیون بزرگ از سوی سائرون-حکمت، النصر و الوطنیه این مفهومش این است که فراکسیون بزرگ به نفع این محور رقم خواهد خورد و این محور آنرا تشکیل خواهند داد و اعلام ائتلاف بزرگ پس از عید خواهد بود و هم اکنون رایزنی هایی برای ملحق کردن گروههای جدید در جریان است.

کد N1938171

وبگردی