آفتاب
یک مقام مسئول تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران

لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان فارس گفت:مرکز مدیریت حوزه خواهران باید اطلاعات کاملی از دانش‌آموختگان داشته باشد تا براساس توانایی و تخصصی این افراد از ظرفیت دانش‌آموختگان استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، آیت‌الله علی شیخ‌ موحد با اشاره به راهبرد و سیاست‌ مدرسه‌محوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مدرسه محوری طرح و عنوان بسیار خوبی است که در صورت اجرا تاثیرات و برکات بسیار زیادی خواهد داشت اما بدون تردید این طرح نیز مانند تمام طرح‌های دیگر نیاز به مقدمات و پیش‌نیازهایی دارد و تا زمانی که این مقدمات نباشد، مدرسه‌محوری معنا پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به نیازها و مقدمات تحقق مدیریت مدرسه محور در حوزه‌های علمیه خواهران افزود: نخستین و مهمترین مسئله در مدرسه‌محوری، انتخاب مدیر توانمند، آگاه به شرایط زمان و دارای سعه صدر است بنابراین برای تحقق این امر باید توجه ویژه‌ای به مدیران مدارس علمیه خواهران داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس ادامه داد: انتخاب طلبه نیز در تحقق مدرسه محوری اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین در پذیرش و گزینش طلاب باید دقت شود.

موحد با بیان اینکه باید در پذیرش طلاب، به‌گزینی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: نظارت به طلاب به ویژه در سال‌های ابتدایی مهم است تا طلاب در آینده بتوانند در جذب افراد موثر بوده و به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بپردازند.

وی با تاکید بر توجه به دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب پس از فارغ‌التحصیلی نباید از حوزه جدا شوند بلکه باید همواره با حوزه ارتباط داشته باشند، مرکز مدیریت نیز باید اطلاعات کاملی از دانش‌آموختگان داشته باشد تا براساس توانایی و تخصصی که دارند، از ظرفیت دانش‌آموختگان استفاده کند.

کد N1937895

وبگردی