آفتاب

دیدار سفیر آمریکا در بغداد با رئیس جمهوری عراق

دیدار سفیر آمریکا در بغداد با رئیس جمهوری عراق

سفیر آمریکا در عراق که این روزها با شمار زیادی از چهره های سیاسی عراقی دیدار می کند شب گذشته با فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در خصوص مسائل داخلی و سیاسی این کشور گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرات نیوز، «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق شب گذشته با «داگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرده است.

بر اساس این خبر در این دیدار ساز و کار تقویت روابط مشترک بغداد و واشنگتن و تحولات سیاسی عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفته است و رئیس جمهوری عراق بر لزوم تشکیل اولین جلسه پارلمان در مدت قانونی اش (90 روز) تأکید کرده است.

بر اساس بیانیه ای که ریاست جمهوری عراق منتشر کرده معصوم تأکید کرده است اطمینان دارد که جریان های سیاسی عراقی به تفاهم ضروری برای تشکیل دولت جدید عراق دست پیدا خواهند کرد و مطالبات مردم برای تقویت امنیت و رفع بیکاری و تقویت پایه های دموکراسی در کشور را محقق خواهند کرد.

از سوی دیگر سفیر آمریکا هم بر حمایت کشورش از ثبات در عراق پافشاری و تأکید کرده است که واشنگتن کمک های ضروری خود به عراق در راستای توافق راهبردی موجود میان دو کشور را ادامه خواهد داد.

اخیرا و در پی تأیید نتایج انتخابات پارلمانی عراق به وسیله دادگاه عالی فدرال این کشور، داگلاس سیلمان دیدارهای خود با جریان های سیاسی و چهره های حکومتی عراق را بیشتر کرده است.

کد N1936542

وبگردی