آفتاب
دبیر کل جمعیت هلال احمر عنوان کرد؛

استقرار تیم های درمانی در سیستان و بلوچستان/وضعیت زائران خانه خدا

استقرار تیم های درمانی در سیستان و بلوچستان/وضعیت زائران خانه خدا

دبیر کل جمعیت هلال احمر از استقرار تیم های درمانی داوطلب در ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمدی نسب روز یکشنبه در نشست خبری به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: موضوع «نذر آب» برنامه ای بود که جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه در آن ورود کرد.

وی با اشاره به خشکسالی حاکم بر استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بروز خشکسالی در این استان باعث شد که ما به صورت داوطلبانه اقداماتی را در جهت رفع مشکلات مردم این منطقه انجام دهیم.

محمدی نسب از توزیع ۱۲۷۱ تانکر در ۵۲۱ روستای استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: جمعیت هلال احمر برای اجرای پویش «نذر آب» تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی همچنین از استقرار تیم های درمانی داوطلب در ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: خدماتی که ما برای مردم این مناطق در جهت تامین دارو و نیازهای پزشکی انجام داده ایم رقمی در حدود ۴ میلیارد تومان بوده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر از توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی در بین خانوارهای این استان خبر داد و افزود: هر یک از این بسته های غذایی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و برای یک ماه خانوار کفایت می کند.

محمدی نسب اعتبار تخصیص یافته برای بسته های غذایی را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع جمعیت هلال احمر ۲۹ میلیارد تومان برای مردم سیستان و بلوچستان در این سه حوزه هزینه کرده است.

وی در ادامه به وضعیت تیم های درمانی هلال احمر در مدینه و مکه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در شهرهای مدینه و مکه ۴ درمانگاه و یک بیمارستان دارد که در صورت نیاز زائران به اقدامات درمانی به این مراکز ارجاع داده می شوند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر، افزود: امسال تیم های درمانی جمعیت هلال احمر شامل پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در حدود ۲۰۰ نفر هستند که این افراد در درمانگاه ها و مراکز درمانی هلال احمر مشغول خدمات رسانی به زائران ایرانی هستند.

وی در ادامه این نشست خبری، با بیان اینکه در تمامی پرداختی‌ها به زلزله‌زدگان کرمانشاه، شناسایی افراد واجد شرایط دریافت کمک با هماهنگی بنیاد مسکن و همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است، اظهار کرد: بر این اساس حدود ۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر افراد واجد شرایط شرایط دریافت هزینه ۵ میلیون تومان کمک بابت فوت اعضای خانواده خود بودند و از این میان اطلاعات شماره حساب ۲ هزار نفر یا در دسترس نبوده و یا اشتباه بود که بر این اساس اعلام شد تا تمامی معترضان به هلال‌احمر استان مراجعه کنند تا در صورتی که اسامی آنها در ایست ۲ هزار نفر باقیمانده اعلامی از سوی بنیاد مسکن بود، در لیست پرداختی‌ها در نظر گرفته شوند.

محمدی‌نسب همچنین درباره ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات، افزود: بر این اساس تا کنون ۸ هزار ویزیت تخصصی زائران در مکه مکرمه انجام و ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد خدمت ارائه شده است و ۹ زائر نیز برای ادامه درمان به بیمارستان‌های سعودی ارجاع داده شده‌اند.

کد N1936189

وبگردی