آفتاب
برای ششمین دوره؛

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران برگزار می شود

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران برگزار می شود

در سال «حمایت از کالای ایرانی» ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران سوم تا ششم دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همانند سال گذشته نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در سیزده بخش موضوعی «نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون» برگزار می‌شود.

پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به چگونگی روند برگزاری این نمایشگاه و قوانین مربوطه اظهار کرد: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: محصولات نیز مطابق سال‌های قبل با دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: معاونت علمی و فناوری در کنار کارهای فرهنگ ساز و ترویجی در حوزه اقتصاد دانش بنیان مانند برگزاری جشنواره ایران ساخت کار تحریک تقاضا و ایجاد بازار نیز انجام می دهد.

وی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی از ۱۰ تا ۵۰ درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را، بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌ کند، همانند دوره‌های گذشته، حمایت‌ها از فناوری‌های سطح اول تا سوم صورت می‌گیرد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری با اشاره به یکی از دغدغه‌های معاونت در خصوص برگزاری نمایشگاه، گفت: ارائه تسهیلاتی برای خریداران بخش خصوصی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا در طول سال، فارغ از برگزاری نمایشگاه همواره یکی از دغدغه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است. لذا به‌منظور ایجاد مجرای جدید توسعه بازار محصولات، صندوق توسعه فناوری نانو به‌عنوان کارگزار مالی نمایشگاه، با حمایت معاونت علمی و فناوری، طرح فروش بدون یارانه را آغاز کرده  است. 

به گزارش مهر، در دوره پنجم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد، ۳۷۰ شرکت بیش از ۹۵۰۰ مدل-محصول را عرضه کردند که منجر به فروش قطعی ۵۸ میلیارد تومان شده است.

کد N1935862

وبگردی