آفتاب

راه اندازی بزرگترین مجتمع استارتاپ‌ها در اطراف دانشگاه شریف

راه اندازی بزرگترین مجتمع استارتاپ‌ها در اطراف دانشگاه شریف

رئیس موسسه کسب و کار دانشگاه شریف از افتتاح 500 شرکت و استارتاپ در ایستگاه نوآوری شریف خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی یقطین در مراسم افتتاح ایستگاه نوآوری شریف با بیان اینکه  کسب و کارها در قرن 21 تحولات زیادی یافته است افزود: کسب و کارها در قرن بیستم ویژگی‌های جدیدی را ایجاد کرده که این ویژگی‌ها در کسب و کارهای سنتی مشاهده نمی‌شود.

وی توسعه شتابان فن آوری و تنوع انتخاب مشتریان ، توسعه شبکه‌های اطلاع رسانی ، رشد فن آوری های مبتنی بر تلفن همراه و حذف واسطه‌ها را از جمله ویژگی‌های کسب و کار در قرن 21 عنوان کرد وافزود: با این ویژگی‌ها کسب و کارهای سنتی جوابگوی تامین نیازهای فعلی جوامع نیست.

یقطین با تاکید بر این که امروزه کشور بر اساس فرصت‌ها و نه قوت‌ها اقدام به توسعه فن آور یکرده است یاد آور شد: از این رو شکار فرصت‌ها محصول فعالیت استارتاپ‌ها بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه نوآوری شریف خاطر نشان کرد: در آینده بزرگترین مجتمع استارتاپی تهران راه اندازی می‌شود به گونه‌ای که ظرف یک و نیم سال آینده 500 استارتاپ و شرکت در این ایستگاه که در فضای 40 هزار متر مربع احداث شده مستقر می‌شود.

یقطین راه اندازی این مجموعه را با همکاری شهرداری دانست و گفت: با قرار داد اجاره 20 ساله اقدام به توسعه‌ی فعالیت‌های استارتاپی کردیم.

وی با بیان اینکه امروز فاز اول این ایستگاه راه اندازی می‌شود ریاد آور شد: فاز دوم این مجتمع در صورت تامین مالی تا دو ماه آینده فعال می‌شود. به گفته‌ی وی در فاز دوم که در حوزه‌ی توسعه استارتاپهای حوزه سلامت است با قرار دادی با وزارت بهداشت راه اندازی می‌شود.

وی از اجرای فاز سوم این مجتمع با همکاری صدا و سیما خبرداد که در آن استارتاپ‌های حوزه رسانه فعال می‌شوند.

انتهای پیام

کد N1935496

وبگردی