آفتاب
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان اعلام کرد؛

آمادگی بسیج حقوق‌دانان برای کمک به قوه قضائیه در مبارزه با فساد

آمادگی بسیج حقوق‌دانان برای کمک به قوه قضائیه در مبارزه با فساد

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه آمادگی این سازمان را در کمک به قوه قضاییه برای اجرای قانون و مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بهرامیان، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان در نامه‌ای ضمن تشکر از نامه اخیر آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست  قوه قضائیه به مقام معظم رهبری که نشان‌دهنده عزم قوه قضائیه برای برخورد با مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی است، به چند نکته اشاره کرده است:

۱. به نظر می‌رسد برای آغاز حرکت در این مسیر خطیر، بازخوانی پیام ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری «مدظله العالی»

به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و تفهیم آن به مسئولان، ضروری است:

اینکه تسامح در مبارزه با فساد، همدستی با فاسدان و مفسدان است، اینکه مبارزه با مفسدان موجب ناامنی اقتصادی و فرار سرمایه نیست، اینکه مبارزه با فساد، نیازمند افراد پاک دست است، اینکه مبارزه با فساد نیازمند شناسایی نقاط آسیب‌پذیر است، اینکه در مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود و هیچ‌کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثناء شود.

۲. در این راستا با عنایت به‌تصریح مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در پیام یاد شده مبنی بر استفاده قوه قضائیه از کارشناسان و قضات قاطع و پاک‌دامن، سازمان بسیج حقوق‌دانان با در اختیار داشتن جمع زیادی از اساتید حقوق، قضات، سردفتران و وکلای بسیجی که ۱۲۰۰ نفر از آنان اعلام آمادگی کرده اند، آماده است به‌صورت انقلابی و در هر مرحله‌ای به کمک دستگاه قضائی بشتابد و در صورت نیاز، کمک مقتضی را به صورت تخصصی در جهت تسریع در رسیدگی به پرونده ها، آموزش ضابطین و.. ارائه کند.

۳. از آنجاکه مبارزه با مفاسد اقتصادی امری مستمر و نیازمند تمهیدات است، از قوه قضائیه می‌خواهیم تا در انجام وظایف قانونی دیگر، ازجمله تحقق ماده ۲۲ قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور» در ایجاد شعب ویژه در قوه قضائیه، جهت برخورد با مسئولانی که استفاده از کالاها و خدمات خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می‌دهند و نیز انجام وظایف متعدد محوّله، در قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و نظارت بر آن تسریع کرده و در این زمینه نیز آمادگی خود را جهت کمک به آن قوه  اعلام می‌کنیم.

کد N1933387

وبگردی