آفتاب
تکواندو در بازیهای آسیایی؛

کار سخت جوان میانه‌ای/ بخشی: فرصت کسب طلا را از دست نمی‌دهم

کار سخت جوان میانه‌ای/ بخشی: فرصت کسب طلا را از دست نمی‌دهم

عضو تیم ملی تکواندو ایران گفت: برای کسب مدال در بازیهای آسیایی انگیزه زیادی دارم و نمی خواهم بهترین فرصت زندگی خود را از دست بدهم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزن ۶۸- کیلوگرم در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را باید یکی از سخت ترین اوزان این دوره از بازیها در بخش تکوانو عنوان کنیم. رقابتهایی که با حضور برخی از بهترین های دنیا در اندازه های جهانی برگزار خواهد شد. 

تکواندوکارانی که عنوان داران جهانی، آسیایی و حتی المپیک هستند و در کنار مدالهای رنگارنگ، از تجربه بالایی نیز برخودار می باشند. اما تیم ایران یک تکواندوکار  جوان را در ترکیب خود قرار داده است. تکواندوکاری که با وجود جوانی مدالهای با ارزشی در کارنامه دارد. طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ را کسب کرد و خیلی زود خود را به ترکیب تیم ملی بزرگسالان رساند و با با غلبه بر تمام مدعیان داخلی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و در اولین حضور خود در رقابتهای قهرمانی آسیا نیز سکوی نخست را از آن خود کرد.

جوان میانه ای تکواندو ایران حالا در دومین تجربه خود در ترکیب تیم ملی بزرگسالان مهمترین رویداد ورزشی زندگی خود را در آستانه ۲۰ سالگی پیش رو خواهد داشت. تکواندوکاری که به خوبی می داند «شی هاپ چانگ» پهن شده در جاکارتا متفاوت با آن چیزی است که در هوشیمینه تجربه کرده است.

«تائیه هون کیم» بهترین تکواندوکار سال ۲۰۱۸ جهان در وزن ۶۸- کیلوگرم که طلای دو دوره قبلی بازیهای آسیایی را در وزن ۶۳- کیلوگرم و سه طلای جهان در همین وزت را کسب کرده، رنکنیگ یک دنیاست و تقریبا تمامی مدالهای دو سال اخیر تکواندو در این وزن را درو کرده، «احمد ابوغوش» از اردن با طلای بازیهای المپیک ۲۰۱۶ و رنکینگ چهار، «یو جینگ هوانگ» از چین تایپه با رنکینگ هفت و نقره دوبه قبل بازیها که در ویتنام برنز گرفت، «ژائو» چینی با طلای ۲۰۱۷ جهان و طلای المپیک را باید مهمترین رقبای امیرمحمد بخشی عنوان کنیم. 

بخشی در مورد این رقبا به خبرنگار مهر گفت: با رقیب چین تایپه ای در ویتنام مبارزه کرده و او را شکست داده ام، رقبای دیگر را نیز با کمک کادر فنی آنالیز کرده و راه پیروزی بر آنها را می دانم. البته رقیب اصلی نماینده کره جنوبی است که همه تلاشم را می کنم تا با استفاده از تجربه مربیان بتوانم او را شکست دهم. 

وی ادامه داد: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و با آمادگی مناسب راهی جاکارتا می شوم. به خوبی می دانم چه میدان سخت و البته مهمی را پیش رو دارم. اهداف بزرگی در تکواندو دارم و می خواهم از این فرصت طلایی که پیش روی من قرار گرفته بهترین بهره را برده و جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت کنم. 

این تکواندوکار جوان کشورمان در پایان گفت: همه اعضای تیم ملی در این مدت سخت تمرین کرده و برای موفقیت در این بازیها هم قسم شده ایم. امیدوارم بتوانم پاسخ مربیان و اعتمادی که من شد را با کسب یک مدال طلا به خوبی بدهم. 

امیرمحمد بخشی در وزن ۶۸- کیلوگرم چهارشنبه ۳۱ مردادماه به دیدار رقبای خود در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی می رود. 

کد N1931426

وبگردی