آفتاب

جلوگیری از ورود فاضلاب‌های شهری به آب‌های زیرزمینی در شمال شرق تهران

جلوگیری از ورود فاضلاب‌های شهری به آب‌های زیرزمینی در شمال شرق تهران

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه چهار تهران از ورود فاضلاب‌های شهری به داخل کانال‌ها و مسیل‌های منطقه خبر داد و گفت: در ادامه طرح نگه‌داشت شهر محل‌های ورودی فاضلاب به داخل مجاری آب‌های زیرزمینی شناسایی و مسدود می‌شوند.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: ورود لوله‌های فاضلاب به صورت غیرقانونی به داخل برخی کانال‌ها و مسیل‌های شهری، علاوه بر آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی و ایجاد بوی نامطبوع، مشکلات فراوانی را برای کارگران مسئول لایروبی و نظافت مجراهای شهری ایجاد می کند و استشمام این گازهای سمی برای این کارگران مشکل‌آفرین شده است.

عليرضا حسيني، شهردار منطقه چهار در ادامه با اشاره به برنامه تنظیم‌شده براي رفع این معضل، افزود: شناسایی محل‌های ورودی فاضلاب به داخل کانال ها و حذف این ورودی ها با اخطار به مبادی ذیربط و در صورت لزوم اخذ دستور و احکام قضایی در این حیطه از برنامه‌های در پیش‌رو است.

حسینی در پایان با اشاره به بهره‌برداری نخستین شبکه فاضلاب شهری پایتخت در منطقه چهار گفت: برای نخستین بار این منطقه به شبکه فاضلاب شهری متصل می‌شود که با تکمیل این شبکه معضلات زیست محیطی بی‌شماری مرتفع خواهد شد.

کد N1931336

وبگردی