آفتاب

رشوه ۴ میلیون دلاری سفیر سعودی در یمن به همتای آمریکایی‌

رشوه ۴ میلیون دلاری سفیر سعودی در یمن به همتای آمریکایی‌

منابع دیپلماتیک عربی فاش کردند که سفیر عربستان سعودی در یمن در قبال انجام کاری، چهار میلیون دلار به همتای آمریکایی خود رشوه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العهد، پایگاه خبری «راصد الیمن» به نقل از منابع دیپلماتیک عربی اعلام کرد که «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن، اوایل سال جاری میلادی به «متئو تولر» همتای آمریکایی خود چهار میلیون دلار رشوه داده است تا او در راستای حمایت از این سفیر عربستان، با مقام‌های کشورش صحبت کند و در پی آن واشنگتن به ریاض توصیه کند تا آل جابر را به دلیل تجربیات نظامی و سیاسی‌اش در جنگ علیه یمن، همچنان در منصب خود ابقا کند.

«راصد الیمن» با استناد به اسناد رسمی، تصریح کرد سفیر سعودی این مبلغ را به سفیر آمریکا در ایالات متحده در قالب «حمایت از موسسه خیریه» که در امر مبارزه با سرطان فعالیت می‌کند، اهدا کرده است؛ زیرا سفیر آمریکا دو فرزند مبتلا به بیماری سرطان دارد که در یکی از بیمارستان‌های نیویورک تحت درمان هستند.

بر این اساس، سفیر آمریکا در یمن این مبلغ را به حساب بانکی «حمایت از دخترانش در مبارزه با بیماری سرطان» منتقل کرد تا هماهنگی‌‌ها از طریق «موسسه خیریه» انجام شود.

ناظران تأکید می‌کنند جنگ در یمن با منافع، خدمات و تسهیلات گسترده‌ای در ارتباط است که از تجار جنگ‌ها و نظامیان به سیاستمداران، سفیران و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک رسیده است.

 

کد N1931241

وبگردی