آفتاب

بازسازی و تکمیل سیستم‌های حفاظتی در سه موزه تهران

بازسازی و تکمیل سیستم‌های حفاظتی در سه موزه تهران

با تکمیل بازسازی سیستم‌های حفاظتی در موزه‌های رضاعباسی و پشت شیشه تکمیل سیستم‌های اعلام حریق و تردد در موزه فرش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست اقدام است.

به گزارش ایلنا، رویا ساعتیان (رئیس اداره فنی اداره کل موزه)‌ از  آغاز مطالعات، طراحی و اجرای  فاز اول  ایمن سازی برق موزه آبگینه و پشت شیشه خبر داد و گفت: تجهیز و بهسازی موزه‌ها به سیستم‌های حفاظت الکترونیک،  تعمیر و ارتقای سطح کیفی سیستم‌های موجود در موزه‌ها از جمله رسالت‌های اصلی اداره کل موزه‌هاست.

وی سیستم‌های حفاظتی شامل دوربین‌های مدار بسته، اعلام حریق و تردد غیر مجاز را ابزارهای کمکی ضروری  در کنار تآمین حفاظت فیزیکی و انسانی در موزه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه  به شرایط بحرانی برق در آثار  و بناهای تاریخی،  اداره کل موزه‌ها قبل از هر گونه اقدام اجرایی در خصوص موزه‌های بسته  فراهم  کردن برق ایمن در موزه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اقدامات اجرایی ایمن سازی سیستم الکتریکال موزه آبگینه و پشت شیشه شامل سیستم‌های صاعقه گیر، طراحی رایزرها و تابلوها  و سیستم‌های روشنایی، چاه‌های ارت و .... را آغاز کرده است.

به گفته وی، اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به منظور حمایت از موزه‌های بخش غیردولتی در قالب تخصیص اعتبار بلاعوض، کمک‌های کارشناسی و فنی، صدور مجوز‌های لازم  و .... ، سال گذشته با  تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای تجهیز و ارتقای سطح کیفی ۲۴ موزه خصوصی از جمله غار موزه وزیزی تهران، موزه موسیقی اصفهان، موزه پروفسور بازیما خراسان رضوی و.... مشارکت کرده است.

کد N1929827

وبگردی