آفتاب

اخبار پشت پرده از سیاست‌های بانک مرکزی | دلار بخریم یا نه؟

اخبار پشت پرده از سیاست‌های بانک مرکزی | دلار بخریم یا نه؟

«ضربه زدن و عقب نشستن» سیاست اصلی بانک مرکزی است

آفتاب: این روزها همه کسانی که به نحوی با ارز و دلار سر و کار دارند سر در گم شده اند که آیا ارز خریداری کنیم یا نه. در واقع پس از صحبت های دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در مورد بسته ارزی جدید نوعی سر در گمی در کسانی که با ارز سر و کار دارند به وجود آمده است.
به گزارش آفتاب آنلاین؛ به نقل از اقتصاد آنلاین برنامه های جامعی برای خروج کشور از بحران ارزی و بانکی در حال طراحی است که بزودی عملیاتی می شود. محور این برنامه ها بازار آزاد و استفاده از پتانسیل های منطقه ای و تکیه بر شرکای اصلی تجاری ایران برای دور زدن تحریم هاست. برنامه هایی که تا پیش از این حتی صحبت کردن از آنها در بانک مرکزی مجاز نبود! راهکارهایی از جنس حضور بانک های خارجی شرقی در کشور تا صدور کارت به جای اسکناس برای خرج در 5 کشوری که بالاترین مقاصد گردشگری ایران هستند.
در این بین بانک مرکزی سیاست فعال "ضربه زدن و عقب کشیدن" را انتخاب کرده است؛ سیاستی که بدون خرج منابع ارزی باعث شد تا دلار از 12 هزار تومان به حدود 8 هزار تومان سقوط کند و دوباره به 10 هزار تومان برسد. با توجه به این سیاست باید انتظار داشته باشیم که بانک مرکزی این روزها عقبنشینی کرده و روزهای آینده باید منتظر ضربه دیگری از بانک مرکزی به بازار ارز باشیم. در واقع با این سیاست با کمتر از 3 میلیارد دلار به راحتی بازار ارز ایران در نرخ های واقعی ارز که حدود 30 درصد کمتر از نرخ فعلی است مدیریت کرد.
با این روند توصیه می شود که در حال حاضر مردم با احتیاط بیشتری در بازار ارز حضور پیدا کنند. نوسانات فعلی بازار ارز در می تواند ضربات سنگینی به مردم عادی که وارد بازار ارز می شوند وارد کند.



کد N1929704

وبگردی