آفتاب

نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند | شاید ترکمانچای دیگر

نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند | شاید ترکمانچای دیگر

رئیس جمهور در حالی عازم آکتائو شده که مفاد توافقات درباره رژیم حقوقی دریای خزر در هاله ای از ابهام است

آفتاب: صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر راهی  آکتائو قزاقستان شد.
به گزارش آفتاب آنلاین؛ در این اجلاس مرزها و حدود دریایی پنج کشور ساحلی دریای خزر مشخص می شود. به گفته حسن روحانی قبل از ترک تهران «حدود ۲۲ سال است که کشورهای ساحلی، درباره خزر مذاکره می‌کنند. بحث درباره خطوط و حدود باقی می‌ماند اما موضوعاتی همچون دریای سرزمینی و مناطق ماهی‌گیری و نحوه رفت و آمد کشتی‌ها مشخص می‌شود و کار پیش می‌رود.»
قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز درمورد این نشست گفت: «این کنوانسیون حاصل بیش از دو دهه تلاش بین ایران و چهار کشور دیگر ساحلی است اظهار داشت:تا حد زیادی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و شاید بیش از ۸۰درصد از نکات مورد نظر کشورها در این کنوانسیون گنجانده و تدبیر شده است.»
اما محمود صادقی نماینده تهران کمی با دیده شبهه به این نشست می نگرد. او در مورد پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در توئیتی نوشت: «رئیس جمهور در حالی عازم آکتائو شده که مفاد توافقات درباره رژیم حقوقی دریای خزر در هاله ای از ابهام است؛ آیا راست است که سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر به 11 درصد سقوط کرده؟! آیا ترکمنچای دیگر در راه است؟ مردم بدانید نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند.»




کد N1929495

وبگردی