آفتاب

برگزاری" مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی" در دانشگاه امیرکبیر

برگزاری" مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی" در دانشگاه امیرکبیر

رییس دانشگاه امیرکبیر از اجرای طرح " مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی" در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح اعضای هیات علمی می‌توانند به فرصت مطالعاتی دو ماهه خارج از کشور اعزام شوند.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به تشریح جزئیات طرح " مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی" دانشگاه امیرکبیر پرداخت و اظهار کرد: من معتقد هستم به هیچ عنوان نباید رفت و آمدهای علمی اعضای هیات علمی با دانشگاه‌های خارج از کشور قطع شود. در واقع این طرح نوعی فرصت مطالعاتی برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر است که به منظور جبران کاهش سفرهای علمی خارج از کشور دانشگاه طراحی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس طرح " مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی" اساتیدی که دارای برنامه اساسی بر روی پروژه‌های خاص با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور هستند و از قبل نیز با این مراکز در ارتباط بودند، می‌توانند در تعطیلات تابستان به مدت دو ماه و نیم به سفرهای علمی بروند.

رییس دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: اساتیدی که با طرح فوق به فرصت مطالعاتی بروند، باید بعد از بازگشت دستاوردهای مهمی را برای دانشگاه داشته باشند. در این صورت است که برنامه آنها برای اعزام به سفرهای علمی خارج از کشور مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

دکتر معتمدی همچنین یادآور شد: ظرفیت مشخصی برای اعزام اعضای هیات علمی در طرح "تابستانه فرصت مطالعاتی" وجود ندارد و اعضای هیات علمی که پروژه‌های علمی با مراکز خارج کشور داشته باشند می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: تعداد سفرهای علمی به خارج از کشور دو نوع است که در نوع اول اعضای هیات علمی دانشگاه به منظور حضور در کنفرانس‌ها، همایش‌های علمی و  استفاده از فرصت‌های مطالعاتی به خارج از کشور اعزام می شوند که البته تعداد این سفرها طی سال‌های اخیر افزایش نیافته است.

معتمدی همچنین یادآور شد: کاهش تعداد سفرهای خارجی به هیچ عنوان در دانشگاه‌ها پدیده خوبی به نظر نمی‌رسد و باید تلاش‌های خود را برای افزایش این سفرها و جبران کاهش سفرهای قبلی افزایش دهیم. به همین منظور ما تلاش خواهیم کرد تا حد ممکن تعداد این سفرها کاهش چندانی نداشته باشد. طرحی با عنوان طرح تابستانی فرصت مطالعاتی اساتید را در دانشگاه طراحی نموده‌ایم.

انتهای پیام

کد N1927957

وبگردی