آفتاب

در سازمان محیط زیست تلفن های سازمان به روی خبرنگاران قطع می شود | خبر لابلای سلسله مراتب اداری گم می شود!

در سازمان محیط زیست تلفن های سازمان به روی خبرنگاران قطع می شود | خبر لابلای سلسله مراتب اداری گم می شود!

تلفن دفترش زنگ می خورد اما جواب نمی دهد، خبرنگار سمجی می شوم، در یک ساعتی که می گذرد بیش از 8 بار تماس گرفته ام، اما کسی پاسخ تلفن را نمی دهد، دوباره به اپراتور زنگ می زنم

آفتاب آنلاین: شماره یکی از معاونین بخش دریایی سازمان محیط زیست را دارم، استاد دوره ارشدمان بوده، به بهانه صحبت‌های عیسی کلانتری در روز محیط بان، می خواهم گفتگویی ترتیب دهم، از آقای محمدی یادگرفته‌ام قبل از اولین گفتگوی تلفنی پیامک بدهم، پیام تلفنی را می‌فرستم و منتظر می مانم، ساعت ها می گذرد و جوابی دریافت نمی کنم، دوباره پیام می دهم، پیش خودم فکر می کنم شاید پیام قبلی به دست ایشان نرسیده و در همین حین به سرچ خود برای طرح سوال ادامه می دهم، متوجه می شوم سازمان محیط زیست در تیرماه ابلاغیه زده است که مصاحبه خبری تنها با هماهنگی روابط عمومی سازمان امکان پذیر است، بی خیال پیام تلفنی می شوم و با یکی از اساتید دانشگاه تهران برای گفتگو هماهنگ می کنم، که مورد استقبال هم قرار می گیرد، در این بین با یکی دیگر از اساتید هم رایزنی می کنم، جواب می دهند که در این زمینه گفتگویی نمی کنند. مصاحبه انجام می شود اما نه با کارمندان و کارشناسان سازمان محیط زیست!
چند روزی می گذرد، عیسی کلانتری به برنامه حالا خورشید دعوت شده است، ساعتی قبل از شروع برنامه، حضورش را لغو می کند، سایت سازمان محیط زیست بیانیه می زند که «حضور ريیس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه زنده تلویزیونی «حالا خورشید» به دلیل مشکل فنی واحد پخش صدا و سیما به زمان دیگری موکول شد.»
روز خبرنگار از راه می رسد، سازمان، نشست خبری ترتیب می دهد، از خلال صحبت های دکتر کلانتری، نکات جالب توجهی مخابره می شود، باید شفاف تر به نتیجه رسید، تیتر خبر از سوی سردبیر تعیین می شود، با اطلاع قبلی این بار از سوی روابط عمومی سازمان پیگیری خبر را انجام می دهم، خودم را معرفی می کنم، می گویم از سایت آفتاب تماس گرفته ام و به بخش روابط عمومی وصل می شوم، خانم رضایی مسئول بخش رسانه باید پاسخگو باشد، تلفن دفترش زنگ می خورد اما جواب نمی دهد، خبرنگار سمجی می شوم، در یک ساعتی که می گذرد بیش از 8 بار تماس گرفته ام، اما کسی پاسخ تلفن را نمی دهد، دوباره به اپراتور زنگ می زنم، از پشت خط خانم رضایی را صدا می زند، می گوید چرا جواب تلفنت را نمی دهی، همش شماره ما را می گیرند و  می گوید دوباره تماس بگیر. این بار جواب خواهد داد. پروسه تماس گرفتن دوباره تکرار می شود، چندباری جواب نمی دهند و بار آخر گوشی را برمی دارند و روی زمین می گذارند. از آن به بعد فقط صدای بوق اشغال می آید. این بار شاکی می شوم، به اپراتور زنگ می زنم و می گویم می خواهم با شخص دکتر سپنچی؛ ریاست روابط عمومی سازمان صحبت کنم، می گوید بخش رسانه با خانم رضایی است، می گویم بیش از 10 بار تماس گرفتم و جواب نداده اند، حالا هم که به حالت اشغال درآمده است، لطفا به دکتر سپنچی وصل کنید، می گوید ایشان نیستند، یعنی جلسه هستند، شما یک ساعت بعد با همان خانم تماس بگیرید و گوشی را قطع می کند. منتظر نشسته ام تا یک ساعتم کامل شود، به سازمان محیط زیست فکر می کنم که در دوران دانشجویی بهتر از تمامی ادارات دولتی پاسخگوی ما بود، اما نوبت مصاحبه که می رسد، خبر درسلسله مراتب اداری سازمان محیط زیست گم می شود!
کد N1927411

وبگردی