آفتاب
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

بین مردم و دولت فاصله ایجاد نشود/ ضرورت آگاهی مردم از امور کشور

بین مردم و دولت فاصله ایجاد نشود/ ضرورت آگاهی مردم از امور کشور

سمنان - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نباید بین مردم، مسئولان و دولت فاصله ایجاد شود، گفت: باید نحوه کار مدیران این گونه باشد که مردم را از امور کشور آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه ایجاد فاصله بین مسئولان و مردم در راستای برآوردن مطالبات دشمن است، ابراز داشت: امروز دشمن می‌کوشد تا با بهره‌گیری از آشوب و اغتشاش و ایجاد نارضایتی، نظام را نزد مردم ناکارآمد در اداره حکومت جلوه دهد تا از این طریق بتواند به اهداف خود دست پیدا کند لذا مسئولان باید از ایجاد هرگونه شکاف بین خود و مردم به‌طور جد پرهیز کنند.

وی بابیان اینکه مسئولان باید مردم را در جریان امور در دست اقدام  نظام قرار دهند، افزود: زمانی مردم از اقدامات انجام‌شده مطلع شوند و بدانند چه برنامه‌هایی در دست اجرا قرار دارد قطعاً با مسئولان همکاری لازم را خواهند داشت بنابراین در جریان قرار دادن مردم رکن بسیار مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه ائمه اطهار (ع) نیز در جریان حکومت زمان خودشان مراقب مسائل ریزودرشت موجود بودند، ابراز داشت: توجه مسئولان به کوچک‌ترین مسائل باعث می‌شود مردم به آن‌ها اعتماد کافی داشته باشند بنابراین در سطح کلان باید فاصله میان مردم و مسئولان برداشته شود.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است، تصریح کرد: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که مفهومی به نام فرهنگ غلط در جامعه حاکم نباشد که دراین‌بین بهره‌گیری از رفتار پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم (ع) می‌تواند به اصلاح جامعه در همه سطوح منجر شود.

وی افزود: یکی از اهداف اسلام و پیامبر اکرم(ص) زدودن فرهنگ غلط در جامعه بود که باید با برخوردهای ارشادی و هدایتی در این برهه از زمان به روش‌های تربیتی مورد تأکید قرآن بازگردیم و به این مهم دست پیدا کنیم که فرهنگ‌های زشت و بد حذف و به‌جای آن فرهنگ‌های خوب و ماندگار جایگزین شود.

کد N1927207

وبگردی