آفتاب

صالحی از فعالیت‌های موثر خبرنگاران در عرصه‌های عمومی تقدیر کرد

صالحی از فعالیت‌های موثر خبرنگاران در عرصه‌های عمومی تقدیر کرد

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در پیامی از شهدا و ایثارگران خبرنگار تجلیل و از فعالیت‌های موثر خبرنگاران در عرصه‌های عمومی تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام علی اکبر صالحی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ ۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ خورشیدی، محمود صارمی، خبرنگار سختکوش خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه تعدادی از کارمندان و اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف به دست گروهک تروریستی طالبان به فیض شهادت نائل آمد و این روز به عنوان «روز خبرنگار» در تقویم رسمی و در دفتر تاریخ این سرزمین ثبت شد.

با نگاهی هر چند گذرا به سیر تاریخ خبرنگاری در سرتاسر جهان، می‌توان دریافت که هنر خبرنگاری همواره با فداکاری و ایثارگری عجین و همراه بوده و قلمهای اصحاب رسانه و فعالان و کنشگران این عرصه با خون آنان سیراب شده است و این هزینه‌ای است که مصلحان و دیدبانان عرصة عمومی برای پاسداری از حریم حقیقت پرداخت نموده‌اند.

امروزه این حقیقت بیش از پیش بر همگان عیان شده است که ممانعت از ایجاد و گسترش مفاسد در سطوح مختلف و نقد و سنجش رفتار و عملکرد مسئولین، بدون حضور قدرتمند رسانه‌های مستقل و فراگیر و حمایت همه جانبه از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران متعهّد و علاقه‌مند به تأمین منافع ملّی امکان‌پذیر نخواهد بود.

خوشبختانه ضرورت وجود چنین فضایی از جانبِ دولت خدمتگزار مورد توجه قرار گرفته و دولت مصمّم به توسعة فضای آزاد برای مطبوعات و وسائط ارتباط جمعی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای خبرنگار و ایثارگران این جهاد مقدّس، فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمامی عزیزان فعّال در این عرصه، تبریک و شادباش می‌گویم و بدین وسیله از تعامل و همراهی آنان با سازمان انرژی اتمی ایران جهت انعکاس اخبار و دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، سپاسگزاری می‌نمایم.

دوام سلامتی و مزید توفیقاتِ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

کد N1926061

وبگردی