آفتاب

شبکه هواپیماهای الکتریکی مورد حمایت شرکت‌های هواپیمایی انگلیس

شبکه هواپیماهای الکتریکی مورد حمایت شرکت‌های هواپیمایی انگلیس

شرکت‌های بزرگ هواپیمایی انگلستان تصمیم دارند از گسترش برنامه‌های الکتریکی شدن در صنعت هواپیمایی حمایت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وییرد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی انگلستان، حمایت خود را از شبکه هواپیماهای الکتریکی اعلام کرده و به آن علاقه نشان داده‌اند.

سال گذشته، میزان دی‌اکسید کربن ناشی از پروازها، به 859 میلیون تن رسید. دو درصد این آلودگی، ناشی از انتشار انسانی کربن و 12 درصد آن، ناشی از وسایل نقلیه‌ای است که دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند. بیشتر دی‌اکسید کربن تولید شده – حدود 80 درصد- ناشی از پروازهای بیش از 1500 کیلومتر است.

تا زمانی که تغییرات اساسی در صنعت هواپیمایی صورت نگیرد، روش‌های کمی برای کاهش چشمگیر دی‌اکسید کربن ناشی از این پروازها وجود خواهند داشت اما پروازهای کوتاه‌تر، در کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، جایگاه ویژه‌ای دارند.

در حال حاضر، شرکت‌های "ایرباس"، "رولزرویس" و "بوئینگ"، در گسترش نخستین نمونه‌ هواپیمای الکتریکی و هیبریدی شرکت دارند و شرکت‌های هواپیمایی "ایزی‌جت"(EasyJet) و "جت‌بلو" (JetBlue) از ابداع این هواپیمای جدید حمایت می‌کنند.

"فران آنتون" (Frank Anton)، مدیر بخش هواپیمای الکتریکی شرکت چندملیتی "زیمنس" (Siemens) گفت: هواپیماهای الکتریکی، نه تنها انتشار کربن پروازها را کاهش می‌دهند، بلکه ممکن است بتوانند به کاهش آلودگی صوتی نیز کمک کنند.

شرکت زیمنس، برای ابداع یک هواپیمای الکتریکی- هیبریدی مجهز به موتورها و باتری‌های الکتریکی، با شرکت‌های "ایرباس" و "رولزرویس" همکاری می‌کند. آنتون افزود: در تغییر معماری هواپیما برای داشتن نیروی الکتریکی و استفاده از هواپیمای الکتریکی- هیبریدی، دلایل کافی وجود دارد.

آنتون پیش‌بینی می‌کند که با توجه به نوع هواپیما، ابعاد و وزن آن و همچنین تعداد مسافران، امکان کاهش مصرف سوخت تا 25 درصد وجود خوهد داشت. او باور دارد که هواپیماهای هیبریدی- الکتریکی، می‌توانند از سیستم‌های جدید خود برای بلند شدن و فرود آمدن استفاده کنند.

پیچیدگی ابداع باتری‌هایی که در عین سبکی، قدرت کافی داشته باشند، به معنای داشتن وسایل نقلیه کوچکتر و شخصی‌تر است. صنعت هواپیمایی امیدوار است با کاهش انتشار کربن، بتواند مسافران بیشتری را به مسافت‌های طولانی‌تر ببرد.

اتهای پیام

کد N1925296

وبگردی