آفتاب

بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا از فردا | تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا از طلا تا هواپیما

بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا از فردا | تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا از طلا تا هواپیما

مطابق ضمیمه شماره 2 برجام، تحریم‌های به تعلیق در آمده، از سرگرفته می‌شوند

آفتاب: تحریم‌های آمریکا که از سال ۱۳۸۹ در دولت احمدی‌نژاد وضع شده بود و در سال ۱۳۹۲با شروع مذاکرات ۱+۵ موقتا متوقف و در سال ۱۳۹۴ و اجرایی شدن برجام  تا حدودی متوقف شد اکنون مطابق ضمیمه شماره 2 برجام، تحریم‌های به تعلیق در آمده، از سرگرفته می‌شوند.
به گزارش آفتاب آنلاین؛  این تحریم‌ها شامل:
1- طلا و سایر فلزات گرانبها: تجارت این فلزات، توسط ایران بر اساس قوانین و بخش‌های مختلف تحریم می‌شود.
2- نرم‌افزار و فلزات: تجارت با ایران درباره گرافیت، فلزات خام یا نیمه‌ساخته مثل آلومینیوم و فولاد، زغال‌سنگ و نرم‌افزارهای تنظیم فرایندهای صنعتی، حتی در حوزه فعالیت‌های سازگار با برجام و افراد و اشخاص حقوقی مرتبط با این موارد تحریم می‌شوند.
3- خودروسازی: فروش،‌ عرصه یا نقل و انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در خودروسازی ایران و خدمات هریک از این بخش‌ها تحریم می‌شوند.
4- ارز و پول: ریال ایران و خرید و فروش اسکناس آمریکا به دولت ایران تحریم می‌شود.
تبصره: درآمدهای ایران در تجارت دوجانبه درخارج از کشور محدود می‌شود که شامل محدود شدن نقل‌ و انتقال درآمدها، تحریم خرید، پذیره‌نویسی یا تسهیل معاملات دیون حاکمیتی ایران، مثل اوراق قرضه دولتی، تحریم خدمات پیام‌رسانی‌ مالی به بانک‌ مرکزی و موسسات مالی ایرانی.
5- فرش و غذا: واردات فرش و مواد خوراکی ایرانی به آمریکا تحریم می‌شود.
6- هواپیما: فروش هواپیماهای تجاری، قطعات و خدمات مربوط به آن‌ها به ایران تحریم می‌شود.
ترامپ گفته است، تدابیر به کار گرفته شده در بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به گو‌نه‌ای است که اجرای این تحریم‌ها سخت‌تر و کشنده‌تر از قبل است.
کد N1924673

وبگردی