آفتاب

آموزش‌های انضباطی بدو ورود دانشجویان در پیشگیری از تخلفات موثر است

آموزش‌های انضباطی بدو ورود دانشجویان در پیشگیری از تخلفات موثر است

دبیر شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش‌های انضباطی بدو ورود دانشجویان نقش موثری در آگاه سازی و پیشگیری از تخلفات آنان در دانشگاه داشته است.

به گزارش ایسنا، دکتر نجمه خدادادی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، شورای انضباطی در حیطه رسیدگی به پرونده‌های انضباطی دانشجویان دو وظیفه مشخص شامل رسیدگی به شکایات دانشجو و رسیدگی به رفتارهای انضباطی دانشجویان را دارد که این امور معمولاً در قالب گزارشاتی به شورای انضباطی ارسال می شود و در واقع ما وظیفه داریم به آن رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: در روند رسیدگی به مسائل انضباطی هیچ نوع پرونده‌ای برای دانشجو ثبت نخواهد شد و صرفاً یک تعهد مکتوب از وی گرفته می شود تا دانشجو بتواند از فرصت‌های بعدی استفاده منطقی داشته باشد.

دبیر شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از نقش آموزش‌هایی که برای دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه گذاشته می‌شود نباید غافل شد. دانشجویان با شرکت در دوره های آموزشی و فراگیری مقررات و نحوه رسیدگی به موضوعات ضمن شناخت مسائل انضباطی دانشگاه، روند رسیدگی به شکایات را نیز آموزش می‌بینند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خدادادی با تاکید بر اینکه آموزش هایی که برای دانشجویان مقاطع عمومی و مقاطع کارشناسی گذاشته شده است در پیشگیری از تخلفات بسیار به ما  کمک کرده است، یادآور شد: با همکاری و هماهنگی آموزش دانشگاه، این گونه جلسات آموزشی برای دانشجویان دوره تخصصی نیز برگزار می‌شود تا در این حوزه نیز شاهد پیشگیری از تخلف باشیم.

انتهای پیام

کد N1924027

وبگردی