آفتاب

احکام اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اهدا شد

احکام اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اهدا شد

احکام بازنشستگی ۱۰ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنان اهدا شد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در سی‌وششمین سفر استانی خود در دولت دوازدهم، به دو شهرستان دامغان و شاهرود از توابع استان سمنان سفر کرد و ضمن حضور در شورای اداری دو شهرستان، چند طرح رفاهی و اجتماعی را افتتاح کرد.  

یکی از برنامه‌های سفر وزیر رفاه به شهرستان شاهرود، دیدار و گفتگو با اهالی روستای ده‌ملای این شهرستان بود. در این برنامه که با همراهی محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر)، همچنین سیدحسن حسینی شاهرودی (نماینده حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی) و سعید ناجی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان) برگزار شد، علی ربیعی پس از گفت و شنود با ساکنان ده‌ملا، به ده نفر از آنان که پیشتر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآمده بودند، احکام بازنشستگی­‌شان را اهدا کرد.

واعظ‌مهدوی در حاشیه مراسم نمادین اهدای احکام بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی رکوع (روستاییان، کشاورزان و عشایر) گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای به تکریم قشر روستایی و کشاورز کشور دارد چراکه این قشر علاوه بر قناعت و مصرف کم، مولد نیز هست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی رکوع با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری و تکامل بیمه‌های اجتماعی در جهان، بیمه را نوعی سپر دفاعی خواند و افزود: روستاییان و کشاورزان به دلیل نوع کار خود، معمولا فاقد کارفرما هستند و بنابراین در اغلب کشورهای دنیا، بیمه این قشر با مشکلات متعددی مواجه است.

واعظ‌مهدوی گفت: طبق قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که ثمره تجارب نظام جمهوری اسلامی در گسترش عدالت است، دولت برای تکریم روستایی و کشاورز، خود نقش کارفرما را عهده‌دار و متعهد شده که دو برابر رقم پرداختی بیمه‌شدگان را بپردازد.

او به تفاهم‌نامه با معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه احکام حقوقی بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان، اعتباری همپایه احکام حقوقی بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد داشت و شبکه بانکی کشور موظف است این احکام را برای وثایق و... بپذیرد.

واعظ‌مهدوی اهدای احکام بازنشستگان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نشانه اهمیت قشر مولد برای مسئولان کشور دانست و گفت: در شرایطی که دشمن تلاش دارد بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند، تلاش می‌کنیم با تکریم روستاییان، سرمایه اجتماعی کشور را افزایش دهیم.

کد N1923943

وبگردی