آفتاب

از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد دکه های مطبوعاتی

از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد دکه های مطبوعاتی

شاید بتوان گفت بیشترین درآمد کیوسک های مطبوعاتی از فروش سیگار و دخانیات است


آفتاب: «دکه های مطبوعاتی»، عنوانی که این روزها کمی تغییر کاربری داده اند و به کیوسک غیرمطبوعاتی تبدیل شده اند. اگر از یک غریبه که در این کشور زندگی نمی کند بپرسی که کابرد کیوسک مطبوعاتی را بگوید قطعا می گوید محلی که نشریات و مجلات و روزنامه توزیع می کند اما همه می دانیم که سال هاست کیوسک های مطبوعات این کاربری را ندارند یا اگر هم دارند خیلی کمرنگ است. این روزها شاید بتوان گفت بیشترین درآمد کیوسک های مطبوعاتی از فروش سیگار و دخانیات است.
[rtl]به گزارش آفتاب آنلاین؛ فرهاد افشار مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران معتقد است مهمترین چالشی که در ساماندهی این صنف وجود دارد افکار عمومی است. به گفته ایشان:«مردم تصور می کنند که این کیوسک داران از اقشار کم درآمد اجتماع هستند در حالی که آنها درآمدی بین 5 تا 50 میلیون در ماه دارند که این مبلغ براساس موقعیت مکانی متغیر است.»

[rtl]وی در مورد اینکه آیا چنین درآمدی پس از ساماندهی دکه های مطبوعاتی برای دکه داران خواهد بود یا نه گفت: «اگر از این زاویه به دکه های مطبوعاتی نگاه شود شاید دیگر ضرورتی به وجود این المان ها در شهر نباشد زیرا مردم اخبار را در یک بازه ۱۲ ساعته زودتر از نشر آن اخبار در مطبوعات از طریق مولتی مدیا و شبکه های اجتماعی به دست می آورند که هم جذابیت بیشتری دارد و هم هزینه های آن کمتر است بنابراین از این زاویه نباید به این المان های شهری نگاه کرد زیرا در آینده ضرورت و فلسفه این المان های شهری زیر سوال می رود اما اگر قرار باشد ما از این پتانسیل شهری استفاده کنیم نباید آن را در انحصار یک قشر خاص بگذاریم.»





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl] 





[rtl][span]          









کد N1921964

وبگردی