آفتاب

فعالیت در حوزه فرهنگی کار پرچالشی است

فعالیت در حوزه فرهنگی کار پرچالشی است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی، کار پرچالشی بوده و نیاز به همکاری همه دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه زنجان در گذر زمان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی نیاز به همکاری بین‌بخشی است که تا حدودی این همکاری وجود داشته و امیدواریم بیش از گذشته گسترش یابد.

وی به برگزاری آیین بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی همزمان با سالروز ولادت این عالم بزرگ در زنجان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دو سال به نام شیخ اشراق در یونسکو به ثبت رسیده، در تلاش هستیم اقدامات لازم را برای شناساندن این چهره بزرگ جهان فلسفه انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: امروز همزمان با سالروز ولادت شیخ اشراق از تمبر شیخ اشراق رونمایی خواهیم کرد و در صدد هستیم در آینده‌ای نزدیک   مسابقه‌ای را برگزار کنیم تا جوانان با تفکرات این فیلسوف بزرگ آشنا شده و در بخش‌های مختلف فرهنگی این تفکر را به منصه‌ظهور برسانند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران   خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، رایزنی با جامعه نقاشان کشور است تا بتوانیم چهره قابل قبولی برای شیخ اشراق طراحی کنیم.

ایوبی به تلاش برای چاپ آثار باقی‌مانده از شیخ اشراق نیز اشاره کرد و افزود: البته ساده‌سازی قصه‌های موجود از شیخ اشراق و نیز تبدیل برخی از این قصه‌ها به فیلم کوتاه، از جمله برنامه‌های مدنظر برای بزرگداشت شیخ اشراق است.

وی به پیشنهاد دیگری برای بزرگداشت شیخ اشراق اشاره کرد و گفت: یکی از پیشنهادات ما به مسئولان شهر زنجان این است که جشنواره نور برگزار کنند که نمونه آن در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود.


انتهای پیام

کد N1921357

وبگردی