آفتاب

اختصاص ۱۳۷ میلیون پوند بودجه برای پژوهش در بنیاد علوم ایرلند

اختصاص ۱۳۷ میلیون پوند بودجه برای پژوهش در بنیاد علوم ایرلند

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: بنیاد علوم ایرلند در سال ۲۰۱۷ مبلغی به ارزش ۱۳۷ میلیون پوند صرف پژوهش کرده است.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بنیاد علوم ایرلند در سال ۲۰۱۷ مبلغی به ارزش ۱۳۷میلیون پوند صرف پژوهش کرد و فعالیت های این بنیاد طی ۱۲ ماه سال گذشته به درآمدی بالغ بر ۱۱۶ میلیون پوند منجر شد.

وی افزود: مبلغ ۷۰ میلیون پوند آن از اتحادیه اروپا، ۳۲ میلیون پوند از کسب و کارها و ۱۰ میلیون پوند از  برنامه های بین المللی تامین شده است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: دانشمندان بنیاد علوم ایرلند در سال ۲۰۱۷ تعداد ۴ هزار و ۸۹۴ مقاله منتشر کرده اند که نسبت به سال پیش از آن ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.

مهراد عنوان کرد: این بنیاد با برنامه ای که در دست دارد از همکاری های علمی بین ایرلند و بریتانیا حمایت می کند و بر این اساس پژوهشگران برجسته هر دو کشور در دانشگاه های عمده ایرلند و بریتانیا همکاری خواهند کرد.

وی افزود: بنیاد علوم ایرلند همواره از چالش های پیش رو در صنعت، دانشگاه و بخش های مختلف دولتی استقبال می کند و در برخورد با این چالش ها پیشقدم است.

چهره ماندگار علمی کشور گفت: حدود هزار و ۵۰۰ فعالیت صنعتی از حمایت های مالی این بنیاد برخوردار بوده در حالیکه پژوهشگران این بنیاد تعداد ۷۸ پتنت را ثبت، ۴۵ مجوز فناوری و ۱۴۵ اختراع را فاش و  تجاری سازی کرده اند.

مهراد اظهار داشت: بنیاد علوم ایرلند همکاری های عمیق و نزدیکی با بریتانیا دارد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ تاثیری بر سرمایه‌گذاری های پژوهشی نداشته و این همکاری ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تقاضا های رسیده برای انجام تحقیقات علمی از کیفیت بالایی برخوردار بوده  به نحوی که اکنون فهرست آماده ای برای اجرای طرح های پژوهشی در دسترس است.

این چهره ماندگار علمی کشور عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بنیاد علوم ایرلند در پروژه های پژوهشی سبب اشتغال ۴ هزار و ۵۲۴ پژوهشگر و همکاری های ۲ هزار و ۴۳۳ عضو هیات علمی بین المللی از ۶۶ کشور جهان شده است.

مهراد گفت: این بنیاد در سال جاری نخستین مراکز پژوهشی را با یک فرآیند رقابتی برای تربیت ۶۰۰ دانشجوی دکتری  در علم داده ها و کاربرد های آن در طیف وسیعی از بخش ها دایر می کند.

کد N1920458

وبگردی