آفتاب

اعتراض یک هفته‌ای کارگران پروژه راهسازی بروجرد به اراک برای معوقات مزدی

اعتراض یک هفته‌ای کارگران پروژه راهسازی بروجرد به اراک برای معوقات مزدی

مطالبات مزدی حدود پنجاه کارگر پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک هفت ماه به تاخیر افتاده است. این کارگران از حدود یک هفته قبل در محل کار خود دست به اعتراض صنفی زد‌ه‌اند.

به گزارش ایلنا، کارگران پیمانی شاغل در پروژه ساخت باند دوم تور بروجرد به اراک، هفت ماه مطالبات مزدی  پرداخت نشده دارند.

از قرار معلوم این کارگران از روز شنبه (۳۰ تیر ماه) تاکنون در اعتراض به مطالبات مزدی خود، دست از کار کشیده و در محل کار خود تجمع کرده‌اند؛ اما موفق نشد‌ه‌اند معوقات خود را دریافت کنند.

گفته می‌شود کارگران این پروژه عمرانی که از شهر‌های مختلف در پروژه ساخت باند دوم تور بروجرد به اراک مشغول کارند، به دلیل مطالبات معوقه با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنین به نقل از منابع کارگری گفته می‌شود؛ کارگران این پروژه عمرانی از طریق شرکت پیمانکاری «رامان» در پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک مشغول کارند.

ظاهرا پیمانکار پروژه‌ به کارگران گفته است که به دلیل عدم تامین اعتبار، از پرداخت دستمزد آنان ناتوان است.

در همین زمینه یک مقام مسئول در پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک، معوقات مزدی  هفت ماهه کارگران را تایید کرد.

طبق اظهارات وی، پرداخت نشدن به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک باتوجه به تعویق افتادن حقوق ۷ ماهه کارگران، باعث کاهش چشمگیر سرعت احداث این پروژه راهسازی شده است.

او با بیان اینکه کارگران این پروژه در وضعیت بد مالی‌ و معیشتی قرار دارند، گفت: در خصوص پرداخت مطالبات مزدی کارگران این پروژه، کارفرما «شرکت رامان» مدعی است امکان به موقع صورت وضعیت‌های مالی خود را از کارفرمای اصلی ندارد.

این ادعا در حالی مطرح است که آقای ورزی (مدیر منطقه شمال غرب شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور) امروز شنبه در پاسخ به پیگیری ایلنا گفت: همه صورت وضعیت های مالی پیمانکار پرداخت شده و شرکت پیمانکار مسئولیت پرداخت به موقع مطالبات نیروی کار خود را دارد.

کد N1919867

وبگردی