آفتاب

بودای طلایی لمیده بر دروازه بهشت ، با طعم ریشه آسمان

بودای طلایی لمیده بر دروازه بهشت ، با طعم ریشه آسمان

گاهی برای درک طبیعت و جلوه های آن سفر می کنیم ، گاهی برای درک عقاید و باورهای مردم نقاط مختلف دنیا وگاهی هم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی.

گاهی برای درک طبیعت و جلوه های آن سفر می کنیم ، گاهی برای درک عقاید و باورهای مردم نقاط مختلف دنیا وگاهی هم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی. اما به هر منظور که سفر کنید بدون شک تغییراتی در روحیات و باورها و انگیزه های درونی شما ایجاد خواهد شد و برای همین است که  سفر به عنوان یکی از لذت بخش ترین و کار آمد ترین روش های تلطیف روحیه تلقی می شود با ما همرا شوید تا سری به چند گنجینه جذاب و دیدنی بزنیم ، شاید انتخاب بعدی شما یکی از این جاذبه ها باشد.

ریشه در آسمان

لنکاوی، با نام رسمی لنکاوی گوهرِ کداح به زبان مالایی مجمع‌الجزایری از ۱۰۴ جزیره در دریای آندامان است و در حدود ۳۰ کیلومتری شمال غربی خاک اصلی مالزی قرار دارد. این جزیره‌ها بخشی از استان کداح در همسایگی تایلند میباشد. این مجمع الجزایر زیبا با اینکه برخی از جزایرش قابل سکونت نیستند یکی از مهمترین مقاصد گردشگران تور مالزی در جنوب شرق آسیا به شمار میرود.

یکی از جذابترین این مکانهای تفریحی پارک جنگلی KILIM KARST کیلیم کارس است، که به عنوان جاذبه شماره 1 لنکاوی در سایتهای معتبر گردشگری مانند تریپ ادوایزور معرفی شده است  این جنگل انبوهِ گیاهانِ شاه پسند، که در  کنار سنگهایِ آهکیِ عمودی که بر لبه آبهای شفاف دریای آندامان ایستاده اند، روییده یکی از زیباترین پارکهای جنگلی-جغرافیایی جهان است.

این پارک جنگلی در امتداد نواحی شمال شرقی جزیره لنکاوی ، به فاصله پنج دقیقه رانندگی از ساحل تانجونگ رو در دسترس است. وسعت این پارک تقریبا 100 کیلومتر مربع است.  پهناور بودن سایت و آب و هوای مساعد  در کنار شرایط حفاظت شده موجب شده تا تنوع بزرگی از جانداران  در این پارک به زیست بپردازند، از صدف ها و مارمولک ها گرفته تا ماکاها و خرچنگ های درختی که در میان مانگرو های ضخیم پنهان شده اند. در طول فصل های مهاجرت (از سپتامبر تا مارس)، شما می توانید پرنده هایی از  گونه های مختلف، از جمله شاه ماهیگیر، عقاب ماهی خوار، عقاب سفید باله و عقاب های قرمز را مشاهده کنید و اگر از همراهی یک تور لیدر رسمی بهره مند باشید میتوانید با دست خود به انها غذا هم بدهید.

علاوه بر تنوع گونه های جانوری ، این پارک مناظر شگفت انگیزی از غارها و ساختارهای آهکی به نمایش میگذارد.  سازه هایی که بیش از 500 میلیون سال عمر دارند و هرکدام براساس ظاهرشان نامگذاری شده اند. مانند سنگ فیل، معبد و یا باغ های معلق .

این غارها وصخره ها مملو از فسیل ها و استلاکتیت و استلاگمیت های غول پیکرند که میتوان ساعتها برای یافتن و دیدنشان وقت گذاشت. غار کروکودیل، غار افسانه  و غار خفاشها محبوبترین این حفره های سنگِ آهکی برای اکتشافند.

البته  در گذر از رودخانه کیلیم میتوانید علاوه بر صخره ها و غارها، انبوه شاخه های شناور مانگرو یا همان شاه پسندها را که در آب پنهان شده اند ببینید. این درختان شناور که بافرونشست آب گویی ریشه هایشان در آسمان و هوا قرار گرفته ،خود یکی از زیباترین مناظر جزیره را به وجود آورده و پناهگاهی برای حیوانات کوچک آبزی شده.

پارک کیلیم کارست به دلیل ویژگی های زمین شناسی منحصر بفرد در کنار تنوع زیستی خارق العاده اش یکی از بهترین مناطق جهان برای لذت بردن از طبیعت و شگفتیهای آن است. مجموعه ای از حیات وحش استوایی که تجربه اش هیچگاه از خاطر بازدید کنندگان محو نخواهد شد و به همین دلیل است که به محبوبترین مکان در مجموعه توریستی پر جاذبه لنکاوی بدل شده.




دروازه بهشت چین

چین سرزمینی است پهناور با نعمت های طبیعی منحصر به فرد و نقاط ارزشمند تاریخی که برای دیدن همه آنها شاید لازم باشد کل عمر خود را در این کشور سپری کنید .

و اما این بار دروازه بهشت در چین ! شاید این اسم را درسفر به خیلی نقاط دنیا هم شنیده باشید ولی به جرات میتوان گفت که درچین میتوان شاهد یکی از نابترین آنها  بود.

دردل کوه تیانمن شان در استان هونان چین شکافی عظیم در دل کوه قرار دارد به نام دروازه بهشت.

مردم این منطقه معتقدند که این شکاف دری است که این دنیا را به بهشت متصل میکند واین دروازه برایشان یک نیروی عرفانی دارد. برای رسیدن به این حلقه نورانی 999 پله را بدون هیچ استراحتگاهی برای تجدید قوا  باید بالا بروید تا به این دروازه سنگی طبیعی با 13 متر ارتفاع و طول قوس 57 متربرسید.

( چرا 999؟  در فلسفه تائو 999 عدد بزرگ و نماد امپراطوری است(  اگر اهل تله کابین سواری هم باشید ، با تله کابین تیانمن سان میتوانید طولانی ترین تله کابین سواری جهان تا ارتفاع 1280متر را تجربه کنید  و به این ترتیب خاطه ای به یاد ماندنی به خاطرات تور چین خود اضافه کنید




معبد  پو  تایلند

بیش از 95 درصد از مردم تایلند پیرو آیین بودا هستند و از این رو در سراسر کشور معبدهای قدیمی و جدیدی به چشم می خورد.

معابد تاریخی در بانکوک و سایر شهرها از جاذبه های دیدنی این کشور هستند. زیبایی ها و بناهای شگفت انگیز این معابد در نوع خود بی نظیر هستند.

برای بازدید از این معابد پیش از حرکت ، لباس مناسب به تن کنید و حتما دوربین خود را برای ثبت لحظات زیبا و به یاد ماندنی به همراه بیاورید.  در بین هزاران معبد موجود در این کشور معبد پو، آرون، حقیقت و سوتات از شگفت آورترین معابد ساخته شده تا به امروز هستند که نباید از بازدید آن ها غافل شد.

معبد پو صاحب مجسمه بودای خفته است که  ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع دارد. ۱۰۸ سمبل سلوک بودا برروی پاهای این مجسمه با ظرافت خاصی کار شده است.  این سمبل ها عدد 108 را در بین بوداییان مقدس ساخته است. ماساژ تایلندی از امکاناتی است که در این معبد برای بازدید کنندگان خصوصا گردشگران تور تایلند در نظر گرفته شده است.

برای این منظور اتاقک هایی در بخشی از این معبد ساخته شده که مخصوص ماساژ است. شهرت این ماساژ جهانی است و بازدید کنندگان می توانند .با شرکت در کلاس های آموزشی در این معبد، این نوع ماساژ فوق العاده را فرا بگیرند. معبد پو که به بودای طلایی لمیده نیز شهرت یافته در بانکوک واقع شده است.

زیبایی های این معبد خیره کننده است و باید آن را از نزدیک دید تا به طور واقعی دلیل جذابیت و معروفیت آن را درک کرد. دسترسی به این معبد با شکوه به راحتی از طریق مترو و اتوبوس امکان پذیر است.




کد N1919690

وبگردی