آفتاب
کمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

نوع تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط دولت غلط است/تامین اجتماعی ابزار کار وزارت رفاه است

نوع تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط دولت غلط است/تامین اجتماعی ابزار کار وزارت رفاه است

وزیر کار و امور اجتماعی در دولت سازندگی و اصلاحات تاکید کرد: وزارت کار و تامین اجتماعی ضروری است که با یکدیگر باشند و بقیه بخش‌ها مانند بخش‌های رفاهی و تعاونی باید از این وزارتخانه منفک شوند نه آنکه تصمیم گرفته شود سازمان تامین اجتماعی از وزارت کار جدا شود.

حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تصمیم هیات دولت برای تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه گفت: تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفکیک لازم و خوبی است و باید انجام شود ولی نوع تفکیکی که دولت تصمیم بر انجام آن گرفته، تصمیم غلطی است.

وی با بیان اینکه وزارت کار و تامین اجتماعی ضروری است که با یکدیگر باشند و بقیه بخش‌ها مانند بخش‌های رفاهی و تعاونی باید از این وزارتخانه منفک شوند نه آنکه تصمیم گرفته شود سازمان تامین اجتماعی از وزارت کار جدا و تفکیک شود، اظهار داشت: تامین اجتماعی ابزار کار وزارت کار است و وزارت کار بدون این سازمان نمی‌تواند اقدام خاصی انجام دهد.

دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه ما اصل تفکیک در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قبول داریم، تصریح کرد: بدنه بزرگی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته که عملکرد نارسایی دارد که این به دلیل گستردگی بخش‌ها و طیف متنوع وظایف است. اکنون که دولت تصمیم درستی را برای تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتخاذ کرده، نباید این تفکیک را به صورت غلط انجام دهد.

کمالی ادامه داد: ضروری است در تفکیک‌هایی که صورت می‌گیرد بخش‌های مربوط به اشتغال‌زایی، تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای با یکدیگر باشند و بخش‌های مربوط به تعاونی و امور رفاهی در قالب یک وزارتخانه دیگر.

کد N1919653

وبگردی