آفتاب

اختصاصی آفتاب/ لطفا کمی شفاف تر/ داروی ایرانی به کجا قاچاق می شود؟!

اختصاصی آفتاب/ لطفا کمی شفاف تر/ داروی ایرانی به کجا قاچاق می شود؟!

در چنین شرایطی که این دیدگاه ها به داروی ایرانی وجود دارد، داروی ایرانی به کدام کشورها در حال قاچاق است

آفتاب: ساعاتی پیش خبری مبنی بر اینکه « باید نرخ ارز تغییر کند تا  قاچاق  دارو از داخل کشور  به خارج انجام نشود» به نقل از وزیر بهداشت منتشر شد.
به گزارش آفتاب؛ این گفته وزیر بهداشت در حالی منتشر شد که هنوز مدت زمان کوتاهی از انتشار خبر عدم مصرف و ریکال داروی فشار خون، تولید شده توسط  شرکت های ایرانی به جهت استفاده از مواد اولیه وارداتی از یک شرکت چینی نمی گذرد. نمی خواهیم شرکت های ایرانی را زیر سوال ببریم ولی نباید این اتفاق درباره دارو که با جان آدمی در ارتباط است پیش آید. از این ها بگذریم حتما شنیده اید که بیماران از پزشکان مطب و دکتر داروساز داروخانه می پرسند: «این دارو خارجی هم دارد؟ لطفا ایرانی ندهید.» این هم به کنار، حتما شنیده اید که معدود پزشکانی به شما یا اطرافیانتان می گویند: «به داروخانه بگو خارجی اش را بدهد.»
جنس ایرانی در صورت حمایت تولید کنندگان و دولت، بهترین اقلام است اما قرار نیست کشور در تمام اقلام بهترین باشد. حال در چنین شرایطی که این دیدگاه ها به داروی ایرانی وجود دارد، داروی ایرانی به کدام کشورها در حال قاچاق است؟
لطفا کمی شفاف تر و مستند تر بگویید. امیدوارم این جمله جهت از بین بردن توجه ها به داروی ریکال شده و یا قاچاق دارو به داخل کشور نباشد.
کد N1918103

وبگردی