آفتاب

۳۰ درصد از پست‌های سرپرستی و مدیریتی باید به زنان اختصاص یابد

۳۰ درصد از پست‌های سرپرستی و مدیریتی باید به زنان اختصاص یابد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: حسب دستور رئیس جمهور و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که اختصاص ۳۰ درصد از پستهای سرپرستی و مدیریتی به حوزه بانوان را پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت گفت: برای تقدیر از بانوان نمونه، پیش از این شاخص هایی از سوی حوزه بانوان تدوین و در بررسی مشترکی میان دفتر امور زنان و خانواده، شورای فرهنگی و دبیرخانه این شورا مورد جمع بندی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه بانوان شاغل در وزارت کشور شایسته و قابل تقدیر هستند، افزود: تعدادی از این بانوان بر اساس شاخصهای تعیین شده، امتیازات بالاتری را همزمان در عرصه انجام وظایف کاری و در عین حال اهتمام واقعی به امر حجاب کسب کردند که امروز از آنها تقدیر می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های توسعه انسانی در سیستم مدیریتی دنیا، حضور فعال زنان است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مرور حضور زنان در عرصه های مختلف پررنگ تر و فعال تر شده است. نگاه دولت و وزیر کشور در مجموعه کلان وزارت کشور به این حوزه نیز موجب شد شاخص هایی تعیین شود تا بتوانیم موضوع حضور زنان را پررنگ تر کنیم.

وی افزود: حسب دستور رئیس جمهور و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که اختصاص ۳۰ درصد از پستهای سرپرستی و مدیریتی به حوزه بانوان را پیش بینی کرده است، این موضوع از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده و مطالبه می شود.

ناصریان با اشاره به سختگیری مدیران ارشد و میانی در انتخاب بانوان برای تصدی پستهای مدیریتی در حوزه های مختلف، گفت: تلاش می کنیم با گفت و گوهایی که با مدیران انجام می شود، آنها را به این باور برسانیم که در حوزه کاری خود باید از توان و ظرفیت بانوان و جوانان بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه براساس آمار مراجع اداری کشور، وزارت کشور در این حوزه موفق بوده است، اظهار کرد: در بخشداری ها از این ظرفیتها به خوبی استفاده شده و در سطح فرمانداری ها نیز گام هایی برداشته شده است.

رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور با اشاره به اینکه از معاونان وزیر نیز درخواست شده است تا مدیران کل و معاونان حوزه خود را با این نگاه انتخاب کنند، گفت: تلاش داریم که تمام حوزه های وزارت کشور این نگاه را تعمیم دهیم.

ناصریان خاطر نشان کرد: با نگاه ویژه وزیر کشور و اهتمام معاونان و پیگیری دستورات ابلاغ شده در این زمینه، بسیار زودتر و بیشتر از حداقل هایی که برای دستگاههای اجرایی پیش بینی شده است، از توان و ظرفیت زنان برای حضور در عرصه های مدیریتی استفاده خواهیم کرد.

کد N1917499

وبگردی