آفتاب

قابلیت لمس اشیاء در واقعیت مجازی میسر شد! +فیلم

قابلیت لمس اشیاء در واقعیت مجازی میسر شد! +فیلم

محققان دانشگاه "استندفورد" رباتی تولید کرده‌اند که قادر است با تغییر شکل اشیا در هدست "واقعیت مجازی"، تغییر شکل دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، هر فردی که تاکنون یک بازی "واقعیت مجازی"(VR) را انجام داده باشد، احساس فوق‌العاده این فناوری را تجربه کرده است.

گام بعدی در این فناوری یافتن راهی است که کاربران بتوانند اشیای مجازی را لمس کنند.

در این راستا محققان دانشگاه "استنفورد" دستگاهی ساخته‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد اشیاء را در واقعیت مجازی لمس و احساس کند.

یکی از واضح‌ترین راه‌ها برای تهیه بازخورد اشیای مجازی استفاده از برخی لباس‌ها از قبیل کت شرکت "دیزنی" است که کیسه‌های کوچک در آن تخلیه و پر می‌شوند تا به هنگام لمس یا برخورد اشیای دیگر، حس لامسه بیابند.

دانشمندان آزمایشگاه "Shape lab"دانشگاه استنفورد با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، رباتی تولید کردند که با تغییر اشیا موجود در "واقعیت مجازی"، به حرکت در می‌آید و تغییر شکل می‌دهد.

در سطح رویی این ربات از چندین میله هفت میلی‌متری استفاده شده است که با حرکت بالا و پایین خود، طرح شیئی را تولید می‌کنند که در واقعیت مجازی به نمایش در آمده است.

این دستگاه دارای چرخ است که امکان حرکت ربات را فراهم می‌سازد.

علاوه بر آن، کاربران می‌توانند اشیاء را در واقعیت مجازی به حرکت درآورند.

وضوح تصاویر در این فناوری خیلی بالا نیست و در آینده وضوح تصاویر افزایش خواهد یافت تا امکان لمس اشیا با اشکال پیچیده‌تر میسر شود.

[video controls='controls' id='video2018623155242' poster=''] [source src='https://cdn.isna.ir/d/2018/07/23/0/57714883.mp4' type='video/mp4']مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

کد N1917456

وبگردی