آفتاب
عضو شورای شهر تهران تذکر داد؛

لزوم مقابله با خویشاوند گزینی در شهرداری تهران

لزوم مقابله با خویشاوند گزینی در شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران به خویشاوند گزینی در شهرداری تهران اشاره و در این ارتباط تذکر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی در رابطه با انعقاد هر گونه رابطه استخدامی بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسئولیت تذکر داد.

وی در این خصوص گفت: مدت های مدیدی است که شهرداری تهران همانند بسیاری از دستگاه های عمومی کشور از بیماری مزمن «خویشاوند گزینی» رنج می برد.

فراهانی افزود: متاسفانه چندین دهه است که شهرداری تهران از آسیب های این بیماری مصون نبوده است و شاهد آن بوده ایم که بستگان و اعضای فامیل دور و نزدیک برخی از مدیران ارشد شهرداری یا اعضای شورای شهر دوره های مختلف به استخدام شهرداری تهران درآمده اند. هر چند ممکن است برخی از افراد استخدام شده دارای شایستگی هایی باشند اما این در شرایطی است که بسیاری افراد توانمند تحصیلکرده و با انرژی به دلیل بخشنامه ممنوعیت استخدام، امکان جذب در شهرداری تهران را نداشته اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: بسیار به جا بود که با دوری گزیدن از شبهه استفاده از رانت و رابطه بستگان مدیران ارشد شهرداری، ساختار سازمان و مجموعه دیگری را برای خدمتگذاری انتخاب می کردند.

فراهانی در رابطه با مقابله با رانت در مدیریت شهری گفت: به مردم شریف تهران نوید می دهم طرح مدیریت تعارض منافع در دست بررسی شورای پنجم بوده و در کمتر از یک ماه آینده در دستور کار صحن شورا قرار خواهد گرفت.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: انعقاد هر گونه رابطه استخدامی بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسئولیت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه ممنوع خواهد شد. از شهردار محترم تهران جناب آقای افشانی اهتمام در مبارزه با این بیماری کشنده و مزمن را خواستارم.

کد N1916331

وبگردی