آفتاب

اختصاص 20 هکتار زمین به پارک علم و فناوری در دانشگاه لرستان

اختصاص 20 هکتار زمین به پارک علم و فناوری در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان و دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان از اختصاص 20 هکتار زمین به پارک علم و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو عزیزی اظهار کرد: بر اساس استفاده از تجربیات دانشگاه‌های معتبر کشور، در سایت مرکزی دانشگاه لرستان، 20 هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان اختصاص داده شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان در این مکان مستقر شوند و قرار گرفتن پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه، یکی از مؤلفه‌های مهارت‌آفرینی دانشجویان است.

وی یادآور شد: در استان برخورداری همچون اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد و اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان از این شهرک علمی و تحقیقاتی بازدید کردند که 530 هکتار مساحت دارد و دو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان نیز هرکدام 40 و 21 هکتار مساحت دارند تا فضای کافی برای استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در آنها وجود داشته باشد.

عزیزی ادامه داد: مهم است که مهارت‌آفرینی را در سطح دانشجویان افزایش بدهیم و با این هدف و بر اساس استفاده از تجربیات دیگر استان‌های موفق در این زمینه، پارک علم و فناوری استان نیز در جوار دانشگاه لرستان ساخته شده است تا مهارت‌آفرینی دانشجویان، تقویت شود.

وی افزود: در سایت مرکزی دانشگاه لرستان که در منطقه‌ کمالوند خرم‌آباد قرار دارد، از چهار سال گذشته تاکنون، مرکز کارآفرینی و شتابدهی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه لرستان ایجاد شده که یک گام مهم در راستای تقویت مهارت‌آفرینی و حمایت از ایده‌پردازی فناوران و ایده‌های خلاقانه و تبدیل این ایده‌ها به تجاری‌سازی است.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان اضافه کرد: همچنین در دانشگاه لرستان، آیین‌نامه‌های ارتقای علمی اعضای هیئت علمی بر اساس توجه به پژوهش‌های کاربردی اصلاح شده‌اند و مشوق‌های لازم در این زمینه لحاظ شده است که همگی در راستای تقویت مفهوم دانشگاه نسل سوم است که دانشگاهی است کارآفرین و مهارت‌آفرین!

 عزیزی ادامه داد: در دانشگاه نسل سوم، این موضوع مهم است که رشته‌های تحصیلی دانشگاه در ارتباط با نیازها و ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی باشند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت افزایش یابد تا دانشگاه بتواند نقش پیشتازی برای رفع مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای و استانی را ایفا کند. 

انتهای پیام

کد N1915972

وبگردی