آفتاب
پاسخ مدیر روزنامه شرق به متکی:

من اظهار شرمندگی نکردم / سه حرف خلاف واقع در یک پاراگراف زده اید

 من اظهار شرمندگی نکردم / سه حرف خلاف واقع در یک پاراگراف زده اید

روزنامه شرق پاسخ مهدی رحمانیان مدیر مسئول خود را به سخنان منوچهرمتکی که ادعا کرده بود وی از انتشار گزارش موسسه ثامن الحجج ابراز شرمندگی کرده، منتشر کرد.

روزنامه شرق پاسخ مهدی رحمانیان مدیر مسئول خود را به سخنان منوچهرمتکی که ادعا کرده بود وی از انتشار گزارش موسسه ثامن الحجج ابراز شرمندگی کرده، منتشر کرد.
رحمانيان با تکذيب سخنان متکي اظهار کرد: آقاي متکي در پاراگراف اول نامه‌اي که خطاب به رئيس بانک مرکزي نوشته است، اشاره‌اي به شخص بنده و روزنامه «شرق» کرده است. در همين پاراگراف اول سه خلاف واقع از سوي ايشان مطرح شده است. آقاي متکي ادعا کرده‌‌اند براي انتشار گزارش مربوط به تخلفات مؤسسه ثامن‌الحجج بين بنده به‌عنوان مديرمسئول روزنامه «شرق» و سردبير روزنامه اختلاف وجود داشته است. در ادامه خلاف بين ديگري مطرح کرده‌‌اند مبني‌بر اينکه مديرمسئول «شرق» اظهار شرمندگي و تأثر کرده است و در نهايت هم ايشان مدعي شده‌اند، طبق درخواست بانک مرکزي گزارش يادشده در روزنامه شرق منتشر شده است. من راجع به ادامه نامه ايشان که چقدر حق يا باطل در آن وجود دارد، هيچ اظهارنظر و قضاوتي نمي‌کنم، چراکه به بنده مربوط نمي‌شود، اما اگر مابقي نامه به سياق همين پاراگراف اول واجد موارد خلاف باشد، بايد به خدا پناه برد. فردي که ادعا مي‌کند 40 سال است در اين کشور خدمت کرده و در يک پاراگراف نامه خود سه خلاف بين را مطرح مي‌کند».
دليلي ندارد اظهار شرمندگي کنم
مهدی رحمانيان در توضيح ادعاهاي مطرح‌شده در نامه نوشته‌شده از سوي منوچهر متکي بيان کرد: در مورد اولين سخن خلاف واقع آقاي متکي بايد توضيح دهم که به‌هيچ‌عنوان اختلاف‌نظري ميان بنده و سردبير روزنامه در خصوص انتشار اين گزارش  وجود نداشته و من در عجبم كه ايشان اين كشف بزرگ را چطور انجام داده‌اند. در ادامه بايد صريحا بگويم، من هيچ اظهار شرمندگي‌ای از انتشار اين گزارش نکردم. همکاران بنده مدتي بود، براي نگارش اين گزارش در حال تحقيق بودند و به آنها سپرده بودم تمام جوانب حقوقي و حرفه‌اي محتواي گزارش بررسي شود و بعد از آن به مرحله انتشار برسد و اين اتفاق هم افتاد. بنابراين دليلي نداشته است، بنده براي گزارش حرفه‌اي که در آن حداقل به زعم ما از حقوق ملت دفاع مي‌شود، اظهار شرمندگي کنم. من به آقاي متکي در مکالمه تلفني عرض کردم اگر در اين گزارش نکته‌اي خلاف واقع بيان شده باشد و از اين رهگذر به شما يا هر فرد ديگري آسيبي رسيده باشد، ناراحت خواهم شد، ولي خلاف واقعي اثبات نشده است و جمله بنده مشروط به اثبات و ذکر يک «اگر» است».
رحمانيان با رد ادعاي درخواست بانک مرکزي براي انتشار گزارش در «شرق» تصريح کرد: «هيچ‌کس از بانک مرکزي و هيچ نهاد يا سازمان ديگري به ما سفارش نوشتن گزارش را نداده است. نه در گذشته و نه در زمان حال و نه در آينده ما نگارش هيچ گزارش سفارشي‌ای را نپذيرفته و نمي‌پذيريم. گزارش مربوط به پرونده تخلفات ثامن‌الحجج صرفا توسط همکاران بنده تهيه شده است که اطلاعات مندرج در آن گزارش بر اساس قرائت‌هاي جلسات علني دادگاه توسط نماينده دادستان و همچنين بخشي هم بر مبناي گزارش‌هاي منتشرشده از جلسات دادگاه در خبرگزاري ميزان است».

مطلب مرتبط:
124 میلیارد تومان را چه کسی از موسسه ثامن الحجج دریافت کرد؟! / توضیحات وزیر سابق
کد N1915592

وبگردی