آفتاب
شکاف میان فرهنگ عمومی/ دولتی

در پاسداشت صداقت، شجاعت و علی مطهری

در پاسداشت صداقت، شجاعت و علی مطهری

علی مطهری صریح است. آنچه بر دلش جاری است را بر زبان می‌آورد و فرصت‌هایی تاریخی برای شناخت فرهنگ جامعه مدیران ایرانی به وجود می‌آورد.

خبرگزاری مهر؛ گروه فرهنگ- حمیدرضا بوالی

۱.در اکتبر سال ۲۰۰۱ سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا یک گاف تاریخی بزرگ داد. او صراحتا گفت: «حقوق بشر از دل سنت مسیحی که آشکارا برتر از اسلام است، زاده شده است.» این اعلام رسمی برتری مسیحیت بر اسلام جنجال بزرگی در رسانه‌ها به بار آورد تا جایی که او مجبور به عقب‌نشینی شد. برلوسکنی صراحتا ادعا کرده بود که مسیحیت از اسلام برتر است و این در دنیای  به رسمیت شناختن تکثر و چند فرهنگ‌گرایی و در جهان تساهل و رواداری قابل پذیرش نبود. قابل پذیرش نبود که دینی که معتقدان زیادی هم در اروپا دارد صراحتا کم‌ارزش‌تر و پایین تر از دینی دیگر شمرده شود. این در حالی بود که در همان دوران، بوش، نتانیاهو و شارون رهبران بزرگ غرب دائما مثل یک ورد، بزرگ بودن دین اسلام و قابل احترام بودن آن را تکرار می‌کردند. بوش در کاخ سفید افطاری می داد و نتانیاهو و شارون دائما اعلام می کردند که اسلام دین بزرگی است. اما ادعای برلوسکنی گاف نبود. رویه حقیقی و پنهان شده حقیقتی بود که نتانیاهو و حتی جورج بوش، کم هوش ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا هم می دانستند که باید آن را پنهان کنند.

۲."در میان تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال، تیم‌هایی را می‌بینیم که از بازیکنانی با ملیت دیگر استفاده می‌کنند به این بهانه که تابعیت آن کشور را دارند. این قضیه رقابت بین ملتها را مخدوش و ناعادلانه کرده است

کد N1914510

وبگردی