آفتاب

بازار موبایل متعادل می‌شود/ بازگشت ۱۰۰ هزار گوشی توقیفی به بازار

بازار موبایل متعادل می‌شود/ بازگشت ۱۰۰ هزار گوشی توقیفی به بازار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت بازار موبایل گفت: تا ۱۰ روز آینده بازار موبایل متعادل خواهد شد و در همین راستا نیز ۱۰۰ هزار تلفن همراه توقیفی به بازار باز می‌گردد.

به گزارش ایلنا؛ محمدجواد آذری جهرمی در پایان جلسه هیئت دولت با اشاره به وضعیت بازار موبایل گفـت: تعادل در بازار موبایل با بحث ارز رابطه و وابستگی دارد و بر اساس همین مسئله تصمیم گرفته شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گوشی‌های با قیمت زیر ۳۰۰ دلار از گروه دوم از سامانه نیما ارز تأمین می‌شود و برای گوشی های با قیمت بالاتر از این که جزو گروه سوم قرار می گیرد، قابل تعمیم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این تصمیم مقداری تکلیف بازار تلفن همراه را مشخص خواهد کرد، گفت: با پیگیری از نیازمندی‌های بازار تلفن همراه دو مسئله وجود داشت بخشی از تجهیزات درون گمرک بود که بنا شد تسهیل و ترخیص شود و در اختیار متقاضیان نهایی قرار بگیرد و به بازار عرضه شود.

آذری جهرمی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در حال توقیف است که بنا شد تعیین تکلیف و به بازار ارائه شود.

وی گفت : دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده تصمیمی که در کمیته نسبت به تلفن همراه گرفته می‌شود که متشکل از وزارتخانه‌های متشکل از وزارتخانه های مختلف است در خصوص نحوه واگذاری و عرضه آنها به بازار همکاری کنند.

آذری جهرمی افزود : با این دو کار تثبیت شرایط در بازار همراه را خواهیم داشت تا بتوانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: البته پیش بینی کرده بودیم که در ۱۰ روز آینده بازار متعادل شود اما تصمیم گیری در این خصوص طولانی شد و امیدواریم هفته آینده تحقق یابد.

کد N1914460

وبگردی