آفتاب

ساماندهی و کاهش هزینه‌ها، هدف اصلی"منطقه‌ای کردن"دانشگاه پیام نور

ساماندهی و کاهش هزینه‌ها، هدف اصلی"منطقه‌ای کردن"دانشگاه پیام نور

رئیس منطقه 9 دانشگاه پیام نور کشور با رد این ادعا که با منطقه‌ای شدن، ساختار دانشگاه بهم می ریزد،گفت: هدف نهایی منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور ساماندهی و کاهش هزینه ها است و در این ساختار، تفویض اختیار به مراکز و واحدها زیاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر نژاد علی در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور و معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی برگزار شد، افزود: به منظور همسو بودن با سیاست های دولت و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور در حال انجام است و این تکلیفی است که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم بر دوش دانشگاه پیام نور گذاشته شده است .

وی با بیان اینکه آمار جمعیت دانشجویی این منطقه 40 هزار نفر است، بر اهمیت بالای پاسخگویی با حوصله و گشاده رویی کارکنان دانشگاه با ارباب رجوع تاکید کرد و ادامه داد: هریک از کارکنان باید مقوله کیفیت بخشی را جدی گرفته و آنرا با حداکثر توان از خودش شروع کنند.

نژاد علی برلزوم ساماندهی نیروهای انسانی در مراکز و واحدهای خراسان شمالی در جهت بهبود شرایط و باحفظ رضایت مندی مسئولین آن شهر تاکید کرد.  

به گزارش ایسنا، دکتر محمود ثمینی معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: با توجه به کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور، دانشجویان این دانشگاه از باسوادترین قشر دانشجویی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و در مقاطع تحصیلات تکمیلی بدون هیچگونه سهمیه ای و به راحتی در دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته می‌شوند .

وی به لزوم کیفیت بخشی در دانشگاه ها تاکید و بیان کرد: خوشبختانه در دانشگاه پیام نور این کیفیت مشاهده می شود .

ثمینی ضمن انتقاد از رشد بی رویه مراکز آموزش عالی در گذشته، به اهمیت و ضرورت ساماندهی آن تاکید کردند .

همچنین دکتر مسعودی فر رئیس دانشگاه پیام نور بجنورد نیز در ادامه این جلسه گفت: منطقه 9 دانشگاه پیام نور شامل چهار استان خراسان شمالی،خراسان رضوی،خراسان جنوبی و سمنان است و قرار بر این است تا ساختار استان‌ها در درون منطقه حفظ شود .

وی افزود: قراربر این شده تا دانشگاه پیام نور به 10 منطقه تقسیم شود و تاکنون تکلیف پنج منطقه مشخص شده و مابقی تا هفته های آینده مشخص خواهد شد .

مسعودی فر از معاون استاندار خراسان شمالی درخواست همکاری و همراهی دراین خصوص را مطرح و اظهار امیدواری کرد: با کمک مجموعه استانداری هر استان بتوان به جو روانی حاصل از منطقه ای شدن و ساماندهی نیروها و واحدها کمک کرد .

انتهای پیام

کد N1914149

وبگردی