آفتاب

امکان ثبت شکایت در حوزه مجوزها در سامانه پیشخوان مجوزهای کشور

امکان ثبت شکایت در حوزه مجوزها در سامانه پیشخوان مجوزهای کشور

دبیر هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کشور صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود با رسانه های جمعی از امکان ثبت و پیگیری شکایات در حوزه مجوزها در سامانه پیشخوان مجوزهای کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ حسین میرشجاعیان با اعلام این خبر اظهار داشت: سامانه پیشخوان مجوزهای کشور متشکل از چهار زیرسامانه درهم تنیده و یکپارچه می باشد که با هدف نهایی ارتقاء سطح شفافیت و کنترل نظام مجوزدهی کشور راه‌اندازی شد.

وی از سامانه های "سام"، "دادور"، "یاور" و "نما" بعنوان زیرسامانه های پیشخوان مجوزهای کشور نام برد و گفت: مجموعه این چهاد سامانه، یک سامانه یکپارچه ایجاد می کند و متقاضیان علاوه بر امکان دسترسی به اطلاعات مجوزهای کشور، می‌توانند درخواست مجوز، ثبت شکایت در خصوص مجوز و درخواست مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار را ارائه و همزمان وضعیت درخواست‌ها و شکایات و مشاوره‌های قبلی خود را ملاحظه کنند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد: برای ارتقاء کارایی سامانه‌ها، تیم حقوقی خبره مستقر در مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور، ضمن تماس با متقاضیان شاکی از صدور مجوز و ارائه مشاوره های حقوقی رایگان، وضعیت رسیدگی به شکایات متقاضیان را از استانداری ها پیگیری کرده و عملکرد استانداری ها و دستگاههای اجرایی را به صورت ماهیانه و در قالب گزارش های آماری و تحلیلی برای مقامات آماده و ارسال می کند.

گفتنی است؛ سامانه پیشخوان مجوزهای کشور به نشانی الکترونیکی WWW.G4B.IR  برای متقاضیان قابل دسترس است.

 

کد N1913789

وبگردی